PREMIER LEAGUE   I   LA LIGA   I   MOTORSPORT   I   Bajnokok Ligája   I   SEHA Liga   I   Spílerek   I   MŰSORÚJSÁG   I   Spíler Extra
MotoGP: Benne látták a jövő nagy bajnokát - Sebestyén Peti elemzése
MotoGP: Benne látták a jövő nagy bajnokát - Sebestyén Peti elemzése

A Francia Nagydíj előtt egy kérdés merül fel mindenkiben: „Mi lesz a Quartararóval és Zarcóval Le Mans-ban?”. A két versenyző esete teljesen más, mégis párhuzamot vonhatunk kettejük pályafutása között. Sebestyén Péter írása.

Johann Zarco két Moto2-es világbajnoki cím után igazolt fel a MotoGP-be, a korábban egyik legerősebb privát csapathoz, a híres Tech3 Yamahához. Sokan bíztak a jó eredményben, már csak egy apró magyar vonatkoztatás miatt is, de talán arra senki sem gondolt, hogy élete első királykategóriás futamán a 4. helyről fog indulni és két kanyarig a mezőnyt is vezetni fogja. Nem tartott akkor sokáig a lendület, egy bukásnak köszönhetően fel kellett adnia a futamot, de bebizonyította, hogy számolni kell vele még újoncként is, és néha-néha borsot törhet a gyári versenyzők orra alá. A francia pilóta azóta 5 rajtelsőséget és 6 pódiumot gyűjtött össze a Yamahával. Azért kell kiemelni a japán gyártót, mert az idei évtől már az osztrák KTM gyári pilótája, amivel könnyen rossz lóra tehetett az 5-ös rajtszámú versenyző. Bár, nem is nagyon volt választása, mert korábbi csapata, a Tech3 is átváltott a kategória legújabb márkájára, így viszont gyári ülése lett. Azóta viszont csak szenved, a legjobb eredménye egy 13. hely, amit még Taxasban szerzett meg. 

Korábban ódákat zengtek Zarcóról, benne látták a jövő nagy bajnokát, mert még nem sokan robbantak így be privát csapat színeiben a kategóriába. Aztán jött Fabio Quartararo, szintén francia, szintén fiatal és szintén nagyon gyors versenyző. Bár Quartararo nem nyert világbajnokságot Moto2-ben, ami miatt sokan kételkedtek egy jó GP-s teljesítményben, de egy kiváló csapathoz került be. A Petronas Yamaha SRT egy új alakulat a kategóriában, ami tulajdonképpen Zarco korábbi csapatának, a Tech3 Yamahának a szerepét vette át, a Yamaha privát alakulataként. Az újonc francia remekül indította a szezont, élete első versenyén az 5. rajtpozíciót szerezte meg, míg Jerezben már a pole-ból indulhatott. Sajnos a szerencse még nem állt mellé és a remek versenyeredmények váratnak magukra.

Tehát, rengeteg a közös a két versenyzőben, de mégis a legfontosabb tényező, ami ilyen eredményessé tette őket, az a Yamaha. Bár szenvedni látszódnak a hangvillások, de a kategóriában még mindig a legkezelhetőbb motor és a sornégyes motorblokkjának köszönhetően, ha nem is a legerősebb és legnyomatékosabb, de a legjobb súlyelosztású, így egy igazán versenyzőbarát motor. Pont emiatt nagyon kedvez az olyan lágy és lendületes stílusban motorozó versenyzőknek, mint Zarco és Quartararo, főleg az első szezonban, amikor rengeteg dologra oda kell figyelni, mint az elektronika, gumik, versenystratégia és még egy csomó minden.

Zarcónak azonban lejárt az ideje a Yamahánál és a mezőny legnehezebben motorozható motorjára, a KTM-re ült át. Meg is látszik az eredményein, hogy még nem sikerült a motorozási stílusát hozzáigazítani a motorhoz. Ezért már több kritikát is kapott csapatvezetőségtől, de most a hazai futam egy remek lehetőség, hogy az osztrákok motorján elérje a legjobb eredményét, akár egy top10-es pozíciót. Számára kulcsfontosságú volt az előző futam utáni, jerezi teszt, ahol több új alkatrészt is kipróbált. Kíváncsian várják a szurkolók, hogy ezek a változtatások meghozzák-e a nagy áttörést.

Quartararo pedig elképesztő lendületben van, élvezi a szabadásgot, hogy még nincs rajta nyomás a csapat részéről. Korábbi eredményei alapján azt kijelenthetjük, hogy az időmérőn ő az egyik legnagyobb esélyes Le Mansban, mert a Yamahának fekszik a pálya, a hazai közönség pedig óriási erőt adhat a versenyzőnek. A legnagyobb kérdés, hogy a versenyen tudja-e majd a tempót motorozni és dobogón maradni a célvonalig, vagy akár még meg is szorongatni a legesélyesebb pilótát, a bajnoki éllovast, Marc Marquezt.

Az biztos, hogy ismét egy nagyon izgalmas hétvége elé nézünk és a MotoGP mellett, a kisebb kategóriákban is kiélezett harcot láthatunk, már csak azért is, mert igen szoros a világbajnoki pontállás mind a 3 géposztályban.

A Francia Nagydíj közvetítésének részleteiről ide kattintva tudhatsz meg többet.


2019. május 16. 15:14

Címkék: Moto2 Moto3 MotoGP motorsport Spíler TV MotorsportHD projekt


Kapcsolódó anyagok








© 2019 TV2 Zrt.
Impresszum | Adatkezelési szabályzat | Felhasználói szabályzat | Kereskedelmi információk

Powered by Neoport Core CMS

MotoGP: Benne látták a jövő nagy bajnokát - Sebestyén Peti elemzése / Spíler TV / Spíler1 TV / Spíler1 TV
PREMIER LEAGUE   I   LA LIGA   I   MOTORSPORT   I   Bajnokok Ligája   I   SEHA Liga   I   Spílerek   I   MŰSORÚJSÁG   I   Spíler Extra
Japánban folytatódnak a 2019-es MotoGP-világbajnokság küzdelmei.
Hamarosan egyeduralkodó lehet a spanyol motorversenyző.
Idén eggyel kevesebb futam is elég volt.
A 2007-ben világbajnok magyar motorost Szabó Róbert hozta fel követendő példaként a Superbike török üdvöskéje, Toprak...


Nagyon tanulságos és kemény hétvége van a Mugenrace Junior Team csapatának háta mögött. 
Minden lényegi kérdés eldőlt a 2019-es szezonban. 
Scott McLaughlinból felszínre törtek az érzelmek.
Jules Cluzel győzelmével zárult a WorldSSP argentin állomása.
Sebestyén Peti viszont kedvező pozícióban zárta a WorldSSP Argentin Nagydíjának időmérő edzését.
Az ausztrál túraautó-bajnokság újabb állomáshoz érkezett.
A 32 éves brit versenyző egészen egyedi dolgot vitt véghez: zsinórban ötször megnyerte a superbike-világbajnokságot, ráadásul az idén óriási ...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10









© 2019 TV2 Zrt.
Impresszum | Adatkezelési szabályzat | Felhasználói szabályzat | Kereskedelmi információk

Powered by Neoport Core CMS