PREMIER LEAGUE   I   LA LIGA   I   MOTORSPORT   I   NHL   I   Bajnokok Ligája   I   Spílerek   I   MŰSORÚJSÁG   I   Spíler Extra
A Ducati maláj meglepetése – Sebestyén Peti elemzése az első tesztről

A Ducati hátvédje űridőt motorozott a sepangi 3. napon.

Végre elkezdődött a szezon és felbőgtek 2019-ben először a MotoGP motorok a sepangi pályán. A háromnapos teszt végén olyan nevek szerepeltek az eredménylista tetején, akikre csak talán fanatikus szurkolóik számíthattak. Rendkívül izgalmas szezonra számíthatunk, az már most biztos!

A Ducatit sokan kritizálták, hogy Danilo Petruccit szerződtették le a világbajnoki cím nagy esélyese, Andrea Dovizisoso mellé. A vörösek elég határozottak, ahogy az az új csapatnevük is mutatja (Mission Winnow Ducati), miszerint az egyetlen cél a győzelem. Ehhez kerestek az olasz mellé egy tökéletes hátvédet, amit nem is titkoltak. Így esett a választás a Petruccira, aki eddig nem a megbízhatóság mintaképe volt. Most is, a harmadik napot egy bukással zárta a nagy hőségben, bár nem ő volt az egyedüli ezzel, de előtte egy nem hivatalos pályarekordot motorozott ki a motorból. Elmondása szerint rengeteget tanul Dovitól, már együtt készültek a szezonra, de a 2. napon futott versenyszimulációt is együtt teljesítették, aminek köszönhetően megtanulta menedzselni a gumikopást, márpedig ez volt a legnagyobb problémája a pályafutása során. Lehet el kell kezdeni izgulnia a csapatmenedzsernek, hogy nem is hátvéd lesz Danilo?

Ami még nagyobb meglepetést okozott a teszt 3. napján, hogy ezt az űridőt, amit a ducatis motorozott, egy márkatársa közelítette meg, egészen pontosan 63 ezredre. Ez pedig nem más, mint Francesco Bagniaia volt, aki tavaly még a Moto2-ben nyerte sorra a futamokat, majd a bajnoki címet. Úgy látszik, hogy a Rossi (VR46 Academy) növendék hamar felvette a ritmust és ő oktatja most a mestert. Bár a tökéletes kiegyensúlyozottságáról is ismert olasz pilóta és a Ducati is igazán versenyképes, amiből ő amúgy csak a 2018-as változatot kapta meg, nem valószínű, hogy egész szezonban a dobogón láthatjuk. Már csak azért is, mert míg a többiek folyamatosan kapják a fejlesztéseket, addig ő stabilan marad a ”régi” motoron. Bár a kiforrott technika az első futamokon még a hasznára is válhat.

A 3. és a 4. helyen szintén ducatis pilóták neve szerepel, Miller és Dovizioso személyében. Mondhatni ez a papírforma, számítani lehetet mind a két pilóta jó tempójára. Ahogy azt fent is említettem, a szezon egyik legnagyobb esélyese Dovizioso lesz, aki úgy látszik, hogy a mezőny legjobb motorján ül. Ami pedig a legfontosabb, hogy a 4 pilóta versenytempója sem elhanyagolható a szimulációk alapján.

A gyári Yamahák biztatóan kezdtek, aztán a második nap meggyőzően is szerepeltek, elsősorban Maverick Vinalesnek köszönhetően, aki még egy űridőnek tűnő körrel megnyerte a napot. Aztán a 3. nap már csak az 5. helyet foglalta el a spanyol, de így is, átlagban a versenytempója jobbnak tűnik, mint a Ducaticnak. Ez igazán bíztató lehet a yamahás versenyzők számára, ugyanis úgy látszik, sikerültek a fejlesztések és a nehezebb körülmények között is, amit a hőség jelent, képesek erős köröket motorozni. Rossi zárt a 10. helyen, de nem szabad leírni a Doktort, neki is igazán biztatónak tűnik a tempója, és ha Vinales gyors, akkor valószínűleg ő is hamar belendül.

Ami pedig a Hondát illeti, nem éppen a várt versenyzők hozták a legjobb teszteredményeket. Bár, aki tisztában van Marc Márquez vállműtétjével és a rehabilitációjával, annak azért nem meglepő, hogy a spanyol nem szakadt bele a munkába, és csak a fontosabb tennivalókat végezte el, illetve próbálgatta a karját, így pedig a 11. helyen végzett. A rajongóknak talán nem okoz nyugalmat Márquez nyilatkozata, miszerint közel nem 100%-os a válla, a versenyszimulációt egyáltalán nem bírta, és már az is biztos, hogy az első versenyeken sem lesz a topon. Vagy altatja a mezőnyt a menedzsment és a PR-os, vagy pedig nagyon össze kell kapniuk magukat a riválisoknak, mert itt a lehetőség és meg lehet csípni a hétszeres világbajnokot.
Nem csak Márquez dőlt ki a teszt előtt, Jorge Lorenzo el sem ment egy edzésen történt sajkacsonttörés után, majd csak a katari teszten fog motorozni. A HRC másik nagy reménysége, Cal Crutchlow is sérülten érkezett Sepangba. Elmondása alapján az első körök szörnyűek voltak, újra meg kellett tanulnia használni a lábát, ami nem is csoda, egy olyan bokával, ami 17 (!!!) helyen eltört. Viszont így is remek munkát végzett a pilóta és a 6. helyen zárta a 3 napot, bár egy elég nagyot bukott is. Egy szó, mint száz, a Honda nagy bajban van, fel kell zárkózniuk az első futamig.

Az első tízbe nagy meglepetésre még az apriliás Aleix Espargaro és a friss yamahás Franco Morbidelli fért be. Az előbbi pilótán még szerintem a saját csapata is meglepődött, a semmiből tört elő. Az Aprilia úgy tűnik, hogy visszanyúl a gyökerekhez, mert a tesztre a 2017-es motort hozták még el a 2019-es mellé, hogy azzal hasonlítsák össze, mert hát a 2018-as csapnivalóra sikerült. Úgy látszik jó az irány, reméljük erősödnek tovább és szépen lassan a számukra kedvező pályákon beleszólhatnak az élmezőny csatájába. Franco Morbidelli személyében pedig óriási eredményeket várhatunk a véleményem szerint. A csapat (Petronas Yamaha SRT) a bemutatkozó évében megkapta a gyári Yamaha motort, friss hírek szerint mind a két versenyzőjüknek. Korábban Rossi is felhívta a figyelmet, ha jó motort kap a szintén VR46 Academy-s versenyző, bizony bajban lesz még ő maga is a 9 világbajnoki címével.

Már nem kell sokat várni, ugyanis március 10-én elrajtol a 2019-es MotoGP szezon Katarban, amit kizárólag a Spíler TV műsorán lehet élőben követni. Addig is, még egy teszt vár a királykategória versenyzőire.

MotoGP, teszt, Sepang, 3. nap:

  1. Danilo Petrucci (olasz, Ducati) 1:58.239, 10/32 kör 
  2. Francesco Bagnaia (oalsz, Alma Pramac, Ducati) 1:58.302, 11/21
  3. Jack Miller (ausztrál, Pramac, Ducati) 1:58.366, 12/47
  4. Andrea Dovizioso (olasz, Ducati) 1:58.538, 11/36
  5. Maverick Vinales (spanyol, Yamaha) 1:58.644,8 / 79
  6. Cal Crutchlow (brit, LCR Honda) 1:58.780, 17/61
  7. Aleix Espargaro (spanyol, Aprilia) 1:59.022, 11/52
  8. Franco Morbidelli (olasz, Petronas Yamaha) 1:59.141, 8/66
  9. Nakagami Takaaki (jLCR Honda) 1:59.148, 21/61
10. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) 1:59.155, 9/62

A sepangi első napról itt, a másodikról pedig itt találsz összefoglalót.


2019. február 8. 16:25

Címkék: Moto2 Moto3 MotoGP motorsport Spíler TV MotorsportHD projekt


Kapcsolódó anyagok








© 2019 TV2 Zrt.
Impresszum | Adatkezelési szabályzat | Felhasználói szabályzat | Kereskedelmi információk


Powered by Neoport Core CMS