2019. október 15. kedd
Teréz
KERO

Kerényi Miklós Gábor majd 14 éve, három igazgatói ciklus óta vezeti a Budapesti Operettszínházat.

A 2013-as év vége két óriási sikert hozott: a magyar operett-játszás – egyedüliként a színházi műfajok közül – hivatalosan is „Hungarikum” minősítést kapott, valamint sok évi fáradozás után az Operettszínház végre méltó helyére került. Az állam – vagyis a Minisztérium hivatalosan is átvette a fenntartás-felügyelet feladatát.

Az elmúlt 14 év különösen sok munkát hozott. A színház visszanyerte népszerűségét, előadásszámban és nézőszámban megsokszorozta addigi eredményeit és az ország egyik vezető színházává vált, miközben létrejött két tagozat (operett – musical).

Kero megerősítette és helyreállította az operett műfaj becsületét, jórészt eredményeinek köszönhetően mára egyre több a vidéki operetta-előadások száma: újra „divat” lett operettet játszani-nézni. Mindeközben elismertté és fontossá tette a nemzeti musical játszás kérdését, számtalan új magyar bemutatójával ugyancsak fontos példát nyújtott ezen a téren is. Ifjúsági és gyermekelőadás-sorozatok, a kísérleti jellegű Raktárszínházban, még operaelőadásokat is bemutatásra kerültek! A gazdasági eredmények is példaértékűek, a színház költségvetésének igen magas arányát saját bevételeiből biztosítja.

KERO sztárokat indított el a pályán: Dolhai, Szabó P., Szinetár D. Jászai-díjat kaptak, Kerényi M. M. Soós Imre és Junior Prima-díjas lett, Janza, Boncsér, Peller, Fischl, Bordás, Bereczki, Mészáros, Brasch, Szabó Dávid (és még hosszan sorolhatnám) neve igen jól cseng mindenkinek a fülébe. Közben a régiek közül Lehoczky Kossuth-díjas, Makláry Érdemes és Kiváló Művész, Kalocsai Zsuzsa és Oszvald Marika Érdemes művészek lettek. Ezalatt két nagysikerű zenés rendező is ‘született’ a színház falai között, Béres Attila és a Nádasdy-díjas Somogyi Szilárd személyében.

Mindeközben a színház külföldi elismertsége is folyamatosan nőtt. Mára a Budapesti Operettszínház Európa vezető zenés színházainak egyike, Budapest erős versenyben van Béccsel az operett fővárosa címért, operetta-vendégjátékai óriási sikerrel zajlanak Münchentől Tel Avivig, miközben a saját fejlesztésű előadások replika-szerű exportja is rendszeressé vált. Ugyanez idő alatt sikerült megjelenni musicalekkel is a nyugati piacon, és így az évente kb. 120 külföldi előadás nagyjából 150 000 néző előtt kultúrpolitikailag egyetlen más színházzal sem összehasonlítható nagy eredmény.

Egyébként és nem mellesleg beszédtanárként végzett a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskolán, majd 1976-ban a Bartók Béla Zeneművészeti Konzervatórium ének szakát végezte el. 1979-ben végzett a Színház- és Filmművészeti Főiskolán. Két évadot rendezett a Kecskeméti Katona József Színházban. 1980–1981 között a Honvéd Művészegyüttes rendezője, majd 1981–1989 között a Budapesti Operettszínház rendezője volt. 1985–1988 között vendégként rendezett a Szegedi Nemzeti Színházban is. A Szegedi Szabadtéri Játékokon olyan musicalek rendezései fűződnek nevéhez, mint a Rómeó és Júlia, a Miss Saigon, a Rudolf és a Szentivánéji álom. 1989-ben lett a Magyar Állami Operaház rendezője. Verdi, Mozart, Puccini operák mellett kortárs magyar operákat rendezett. Franciaországban, Svájcban, az USA-ban, Oroszországban, Romániában, Lengyelországban és az Egyesült Királyságban is rendezett, ő a magyar rendezők között az, akit külföldön a legtöbbet foglalkoztatnak.
 

Korhatár: 12 év

2014. szeptember 15. 15:39


Címkék: kerényi miklós gábor

2014. szeptember 15. 15:39



SZAVAZZ!

Szerinted miben rejlik a MasterChef VIP versenyzőinek sikere?

a tökéletes ízekben

a látványos tálalásban

az egyéni stílusban

mindennek egyszerre kell megfelelni

KÖZÖSSÉG
FACEBOOK


© TV2 Zrt.    |    Impresszum    |    Adatkezelési szabályzat    |    Felhasználói szabályzat    |    Kereskedelmi információk
Powered by Neoport Core CMS