március 29.
Auguszta

TV2 Play MŰSORÚJSÁG SZÓRAKOZÁS INFÓPULT KARRIER TV2 AKADÉMIA ÉRTÉKESÍTÉS JELENTKEZZ! RÓLUNK ABOUT US ÜBER UNS
TESZTAUTÓ
TESZT: Volkswagen Multivan T6 4Motion Highline
Nem gondolnád, mit tud

TÉGLATEST NÉGY KERÉKEN
Egy dolgot muszáj rögtön az elején leszögezni: ez az autó sokkal izgalmasabb – és drágább is –, mint amilyennek látszik. Megjelenése unalmas, tartalma annál gazdagabb. Na persze, kisbusz műfajban nem is könnyű emlékezetes formát alkotni, hiszen egy hatalmas, síkokkal határolt bódét kell valahogy kívánatossá tenni. Bizony kevés itt a dizájner mozgástere, ami nagyjából a kasztni frontrészére korlátozódik.

hirdetés
A galéria megnyitása > [29 kép]

Mások itt visznek is némi fantáziát a mikrobuszok formájába, de a Multivannek még az eleje is uniformra sikerült. A Bulli kivitelben már egy fokkal feltűnőbb jelenség a maga kétszínű fényezésével és retró felnijeivel, de az alap kerekeken guruló ezüstmetál tesztautónk kifejezetten rejtőzködő karakter. Annak ellenére, hogy 5 méter hosszú és közel 2 méter magas.

A galéria megnyitása > [29 kép]

REJTETT LUXUS
Pedig volna mivel kérkedni, belülről ugyanis egész mást mutat a Multivan Highline. Egy guruló luxuslakosztályt vesz magának, aki kicsenget érte úgy 25 milliót. Igen, egy ilyen jól felszerelt kivitelnek nagyjából ennyi a listaára, amiből ~19 millió az alap Highline, a többi opció. Ez az egyetlen nagy baj ezzel az autóval, hogy nagyon drága, amúgy tényleg imádnivaló. Lássuk miért!

A galéria megnyitása > [29 kép]

KÉNYELEMBŐL ÖTÖS
Kezdjük azzal, amit egy ennél kisebb egyterű sosem adhat meg: itt nem 5+2 ülés van, hanem hét teljesértékű. Nem is akármilyen! Elől és a második sorban állítható karfás fotelekben ülhetünk, a harmadik sor pedig tulajdonképpen egy nagy kanapé. Ez ráadásul néhány mozdulattal heverővé is alakítható: előrébb csúszik az ülőlap, a támla pedig kifekszik vízszintesbe hátrafelé. Ahhoz kicsi az így kapott felület, hogy kényelmes fekhelyként szolgáljon, de egy családi kirándulásnál jól tudnak itt kuckózni a gyerekek.

A galéria megnyitása > [29 kép]

ÜLHETSZ HÁTTAL IS, ÉS NEM KELL GYEREKÜLÉS
A középső két ülés forgatható, így ülhetünk itt menetiránynak háttal is. Ennél még nagyobb truváj, hogy pofon egyszerűen gyereküléssé is alakíthatók. Ülőlapjuk megemelhető, amivel egyúttal lábtartó is keletkezik. 22 kiló fölötti gyerekek használhatják így, a kiegészítő fejvédőt felszerelve pedig már 15 kilótól biztonságosan utazhatnak itt a lurkók. Minden ülés sínen tologatható, ahogy a két középső ülés közötti multifunkciós bútordarab is, ami leginkább asztalka. Ennek viszont menet közben összehajtva és lesüllyesztve kell lenni – figyelmeztet a gyári matrica.

A galéria megnyitása > [29 kép]

A kényelemhez természetesen adott a hatalmas belmagasság is. Így minden ülés könnyen megközelíthető, és nem kell felhúzott térdekkel nyomorogni, mert az ülőlapok jó magasan vannak. Alattuk hatalmas tárolórekeszek zörgésmentes béleléssel, mindenhol italtartók, az ablakokhoz árnyékoló rolók és sötétített fóliázás jár. A hűvös vagy meleg levegő mindenhová hamar eljut a befúvókból, és programozható állófűtés is van. Használtuk, tényleg kellemes.

A galéria megnyitása > [29 kép]

MINŐSÉG
Mindkét oldalajtó motorosan mozog, a műszerfalról is nyithatók, fontos továbbá, hogy van rajtuk nyitható ablak – nincs ez mindenhol így. A nappabőr kárpitozás kellemes (650 ezer Ft), az első ülések fűthetők, akárcsak a kormány. A belső térben használt anyagok mindenhol igényesek, a kapcsolók, kilincsek, világítás és egyáltalán minden, ami itt van, az hozza a VW nagy modelljeitől megszokott minőséget.

A galéria megnyitása > [29 kép]

VASAL
A hatalmas test és az adaptív lengéscsillapítás (400 ezer Ft) minden olyan útegyenetlenséget kivasal, amire ezzel az autóval még jó érzéssel ráfut az ember. Kár, hogy elég nagy robajjal teszi mindezt. Zörgésekből is akad, de egy ekkora kasztniban ez szinte elkerülhetetlen, a mértéke pedig még megbocsátható.
Szépen szól a hifi, lehet keresztbe tett lábakkal is ülni, és még beszédfelerősítő rendszer is van, hogy a vezető és a hátsó utasok is jól hallják egymás szavát. Kár lenne tovább magyarázni, miért és mennyire jó a Multivanben utazni, innentől már csak a kipróbálás marad a kételkedők meggyőzésére.

A galéria megnyitása > [29 kép]

CSOMAGTÉR
Csomagtérben van nagyobb is a konkurensek között, de ez sem kicsi, legfeljebb az alapterületét tekintve. Egymásra pakolva ebben is sok utazótáska befér, egy hétfős kirándulásnál csak ez a megoldás marad. Oké, de kié legyen legalul…? Mondjuk azé, akit elsőként lök fel a motorosan emelkedő csomagtérajtó, amit benti vezérléssel nyitott a sofőr.
Létezik Multivan ennél hosszabb tengelytávval is, de a Highline kivitel csak a legrövidebb kasztnival jön, ami 4,9 méter hosszú. Ez nem túl okos döntés a VW részéről…

A galéria megnyitása > [29 kép]

EGÉSZ JÓ VEZETNI
Az utasok kényeztetése mellett a vezetőt sem bünteti a Multivan. Az üléspozíció fejedelmi, magasan ülünk, mégis személyautós testhelyzetben. A forgalomra rálátás ötös, és feltűnően sokat lehet látni balra-lefelé. A kasztni valamivel lejjebb ül, mint a teherhordó változaté, a felfüggesztés pedig hátul sem merevtengelyes, hanem csatolt lengőkaros. Ehhez jönnek még az összkerékhajtás előnyei (900 ezerért), és így olyan kezesnek bizonyult ez a 2,2 tonnás doboz, hogy azt soha nem gondoltam volna, míg nem vezettem. Az oldaldőlés egészen visszafogott, legalábbis szerényebb, mint amilyennek ránézésre prognosztizálja az ember. A 4MOTION megteszi a magáét, csak ott nem megy el a Multivan, ahol leér az alja.

A galéria megnyitása > [29 kép]

KELL AZ A 200 LÓ
Dinamizmusban többet vártam, a kétezres biturbó dízel ereje egy kicsit elvész ebben a nagy testben. Pedig van benne kraft bőven, pontosan 204 ló és 450 Nm, és utóbbi már 1400-as fordulaton megvan. Persze, derék dolog tőle, hogy 10 másodperc alatt megcsinálja a 0-100-at, de nem ezért fogjuk szeretni a Multivant. A 199 km/órás végsebesség viszont még ilyen nagy teljesítmény mellett is igen mutatós, figyelembevéve a komoly légellenállást, na meg a tömeget.

A galéria megnyitása > [29 kép]

ESZEGET A DRÁGA
Inkább a fogyasztáson lehet érezni ezeket, de még így sem támadható az étvágya: 9 liter körül eszik a Multivan, nálam városban 10-10,5 litert kért. Diplomatabuszként ez nem lesz gond, ahogy cégautóként sem. Az egy főre vetített üzemanyagköltségben így is szép számokat mutatnak majd a könyvek. Háromnál több gyerekes családoknak is remek társ lehet egy ilyen Mlutivan, csak zsebbenyúlós. De ha van sok pénz és sok gyerek, akkor kár lenne kihagyni. Választható opciókban nincs hiány, szinte csak pénz kérdése, és mindenünk meglehet.


teszt és fotó: Bancsi Gábor

2018. február 16. 13:07




KÖZÖSSÉG