április 25.
Márk

TV2 Play MŰSORÚJSÁG SZÓRAKOZÁS INFÓPULT KARRIER TV2 AKADÉMIA ÉRTÉKESÍTÉS JELENTKEZZ! RÓLUNK ABOUT US ÜBER UNS
TESZTAUTÓ
Teszt: Skoda Superb 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline
Mi ez, Superb RS?

SUPERBBŐL IS VAN RS?!
... - kérdezte egy kolléga csillogó szemekkel, mikor meglátta a tesztautót. A válasz nem, a Superbből nincs RS, ez a Sportline kivitel. Abban viszont teljesen igaza van, hogy akár RS-nek is hívhatnák, annyira jól néz ki. Hihetetlen, mennyit dob ezen a formán egy ilyen szolid optikai csomag.

2.0 TSI?
... folytatta az RS fétistől szabadulni nem tudó kolléga. De sajnos ez sem nyert, mert ebben az autóban kétliteres dízel dolgozik - ami egyébként Octavia RS-hez is választható. Simán lehetne azonban 2.0 TSI is, ráadásul sokkal izmosabb, mint a RS öcsi: 280 lóerős, összkerékhajtással.

hirdetés
FORRÁS: Bancsi Gábor
A galéria megnyitása > [30 kép]

2.0 TDI AZ IZOMTURBÓ ÁRÁÉRT
Sőt, meglepő módon ugyanannyiba kerül, mint a mi 190 lovas dízelünk: 12,3 millió. Ez az alapár Sportline csomaggal, ami már egy nagyon jó felszereltséget jelent, de persze ehhez is lehet még opciókat ikszelni a konfigurátorban. Tesztautónk esetében 14,9 millióig ikszelgettek.

DRÁGA?
Megáll az eszem, hogy ma már 15 millió forintos Skoda is van – csodálkozott rá a világra a kolléga.
Na de milyen Skoda, barátom! Nézd csak meg alaposan, ülj be, tapogasd, nyomogasd, menjünk egy kört, és mondd meg, mi hiányzik belőle! Hamar rájött, hogy nagyjából semmi. Meg arra is, hogy egy nagyon jó autó a Skoda Superb.

A galéria megnyitása > [30 kép]

MINT EGY PASSAT?
Csak majdnem. Mert arra persze kényesen vigyáznak arra a VW konszernnél, hogy egy Skoda ne lehessen jobb, de még ugyanolyan jó se, mint a kategóriájában vele versenyző VW. A technológia nyilvánvalóan házon belül van, csak arról kell dönteniük, mit mibe szerelnek be. Profin űzik ezt a sportot már vagy két évtizede.

Ezért a Passat többet ad, de drágább is. Nincs nagy különbség, se színvonalban, se alapárban, inkább az opcionális tételekben mutatkozik meg a szemmel látható többletlehetőség – szemmel látható felárért.

KEVESEBB MUTATVÁNY
Például lehet hozzá rendelni LED-es fényszórót, míg a Superbnél csak a nappali menetfény az. (De a fényszóró itt sem halogén, hanem bi-Xenon.) Aztán, a Passathoz lehet kérni változtatható ábrázatú, színes kijelzőt a kormány mögötti műszeregyüttes helyett, a Skodához pedig nem. Továbbá, egy Passatban ilyen felszereltségi szintnél az ajtóbehúzó markolatot és a könyöklőt is bőr fedi. És van még néhány apróság (de tényleg csak néhány), ami a Passat javára szól.

A galéria megnyitása > [30 kép]

TÉR, TÉR, TÉR
A Superb viszont tágasabb hátul, különösen a lábtér tekintetében. Csomagtartóban is veri a VW tesót, a pakolhatóságról nem is beszélve. Az ötödik ajtó akkorára nyílik, hogy nekifutásból is be lehetne vetődni rajta. Alatta 625 literes üreg tátong, aminél átlagos igényű ember nem vágyik nagyobbra. De aki igen, arra is gondoltak: van kombi.
Ezen a felszereltségi szinten már motorosan mozog az ajtaja, és kéz nélkül, láblendítéssel is nyitható, zárható (virtuális pedál, 198 ezer Ft). A hátsó üléstámlák a csomagtérből is dönthetők, a kárpitozás igényes, vannak akasztók. Pár tízezres felárért padlója alatt szükségpótkerék és nem defektjavító lapul.

A galéria megnyitása > [30 kép]

DÍZEL, AUTOMATA, 4X4
A kétliteres dízelmotor nagyon jól mozgatja a másfél tonnás autót, és a fogyasztása is kitűnő. 7,3 litert mértünk, ami nemcsak azért jó, mert szinte végig városban közlekedtünk, hanem azért is, mert tesztautónk összkerékhajtású volt. Így rosszabb tapadási viszonyoknál is teljesíthető a 7,6 másodperces 0-100-as gyorsulás. A 400 Nm-es nyomaték viszonylag hamar ott van a talpunk alatt, így visszaváltás nélkül is szépen emelkedik a sebességmérő mutatója. 1750-3250 fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre a tekintélyes nyomaték, a turbólyuk érezhető, de nem jobban, mint általában a kétezres dízelekben. A hétfokozatú, duplakuplungos automataváltó gyorsan és észrevétlenül vált, igény esetén a kormány mögötti váltófülekkel is kapcsolhatunk.

A galéria megnyitása > [30 kép]

ADAPTÍV FUTÓMŰ 200 EZERÉRT
Bár a Sportline csomaghoz nem járnak adaptív lengéscsillapítók, de 19 colos felnik és peres gumik igen, plusz egy másfél centis ültetés is, úgyhogy érdemes megrendelni hozzá ezt az okosságot. Segítségével három fokozatban állítható a lengéscsillapítók keménysége, de ennél fontosabb, hogy ő folyton állítgatja magát az útviszonyoknak megfelelően. Így alapállásban is nagyon jó kanyarstabilitást ad, az oldaldőlés szerény, miközben képes kivasalni a hirtelen felbukkanó egyenetlenségeket. Megér 200 ezret.

ENNEK NEM ÖRÜLÜNK
Ehhez a fejezethez nem tudok sok mindent írni, egyedül a vaskos kardánalagút jut eszembe, amely miatt az ötfős legénység egyik tagja kényelmetlenül ül. Ja, és még egy dolog: a Sportline felszereltséggel járó sportüléseken nem állítható a fejtámla – de egyébként így is nagyon kényelmesek, és remekül tartanak a mosolygósan vett kanyarokban.

A galéria megnyitása > [30 kép]

EZZEL A MOTORRAL?
Ha ekkora büdzséből kellene konfigurálni, akkor biztos nem ezzel, hanem a kétezres TSI-vel rendelném. Céges (családi) autónak nagyon ütős lenne.

teszt és fotó: Bancsi Gábor


műszaki adatok, árak, felszereltség

2018. május 2. 19:30




KÖZÖSSÉG