május 23.
Dezső

MŰSORAINK VIDEÓK TELJES FILMEK TELJES ADÁSOK MŰSORÚJSÁG SZÓRAKOZÁS TV2 INFÓ
TESZTAUTÓ
Teszt: Nissan E-NV200 Evalia
Villanybusz

MI JÁRHATOTT A NISSANOSOK FEJÉBEN?
Mondjuk ez: a Leaf nagyon bejött, gondolkozzunk most azon, hogy mit hozhatnánk még ki belőle! Sportautót? Nem... Kombit? Minek… SUV-t? Talán… Vagy egyszerűen csak építsük be a Leaf hajtásláncát az NV200 bódéja alá? Az lesz a jó! Akkor majd elmondhatjuk, hogy kisbuszból és kisáruszállítóból is van nálunk elektromos. Így is lett.

A SZOMSZÉD MONDTA
„Láttam már szebb autót…” Bezzeg amikor megtudta, hogy elektromos, akkor egyből megszépült! Mert a villanyautó a barátunk, szeretjük, függetlenül attól, hogy néz ki.

A galéria megnyitása > [37 kép]

ÖRÜLÜNK?
Annak mindenképpen, hogy megmenekülünk a kúton fizetendő súlyos tízezrektől. Annak is, hogy ha a körülmények lehetővé teszik, akkor ingyen is megtölthetjük az aksit értékes kilométerekkel. A teszt alatt szinte minden kWh-t így szedtünk össze: nyilvános töltőpontokon.
Kiváltságunk is volt, mert a Nissan szalonok parkolójában lévő villámtöltőkhöz nyitvatartási időn kívül is beengednek. Ráadásul csak akkor, ha Nissannal közelítünk. Tehát megfelelő időbeli ütemezéssel kevesebb villanyautóssal és plug-in hibridessel kell megküzdenünk az ingyen gyorsáramhoz jutásért folyó harcban. Persze nem csak Nissan szalonokban van villámtöltő, hanem az utcán is, ki is próbáltunk kettőt. Mind nagyjából egyformán gyorsnak tűnt, tényleg megvolt fél óra alatt a 30%-ról 80%-ra töltés. Budapesten illetve az agglomerációban egész tűrhető az ilyen töltőpontok száma.

Örülhetünk továbbá a jó gyorsulásnak és az azonnali gázreakciónak. Valamint az ingyenes parkolásnak, hiszen az E-NV200 jogosult a zöld rendszámra. Csak nekünk ez nem adatott meg, mert cseh rendszámos autónk volt.

A galéria megnyitása > [37 kép]

ENNEK NEM ÖRÜLÜNK
Alapvetően a gyakori töltögetési kényszernek, ahogy a legtöbb villanyautónál. A hatótáv papíron 167 km, ami a valóságban – gondos rekuperálással – 140-150-nek adódott. Mármint az akksi teljes lemerüléséig, de ki meri azt megkockáztatni? Maradjunk annyiban, hogy ha 40 km-re apad a hatótáv, akkor már azon kezdjük törni a fejünket, hogy mi fér még bele, és hol fogunk tölteni. Meg persze azon, hogy mennyi ideig érünk rá a töltőnél dekkolni, lesz-e sorban állás, esetleg el tudjuk-e tölteni hasznosan azt az időt. Ha otthon töltünk, és este kezdjük, akkor persze ott az egész éjszaka. Kell is, mert sima 220-ról simán eleltart 8-10 óráig a 100% elérése.
A nyilvános töltőpontokon sem sokkal jobb a helyzet, egyedül a villámtöltők olyan gyorsak, hogy akár 15 percnyi álldogálásnak is van értelme. Azokból viszont inkább csak a fővárosban van, meg még néhány elvétve az agglomerációban.

Mindenesetre, ha el kell hagyni a közig-határt, akkor nálam rendszerint jön az agyalás a hatótávról és a töltőpontokról. Nem merek például lemenni a Velencei-tóra, pedig ott még lenne is időm töltésre, de nincs hol. Oda-vissza egy aksival? Elvileg beleférne az a 100-110 km, ha fullra töltött aksival indulok, de azzal is számolni kell, hogy autópályán sokkal jobban fogynak ám a kilométerek, pláne ha klímázni vagy fűteni kell. Márpedig a mi éghajlatunkon a kettő közül valamelyiket általában kell. Summa-summárum, az Evalia terepe még mindig a város.

A galéria megnyitása > [37 kép]

ÜLJÜNK BE HETEN?
Ha nem muszáj, akkor ne. Bár papíron hétszemélyes az Evalia, csak hat felnőtt fér el kényelmesen. Keskeny a kasztni, három embernek kevés a középső üléssor. Viccesen oldották meg a két leghátsó ülés kiiktatását, de hatékony. Pozitívum, hogy használaton kívül nem a padló szintjét emelik meg, hanem fentebb vesznek el helyet a raktérből.

PAKOLJUNK!
Ha a harmadik sor mindkét ülése foglalt, akkor se rossz a helyzet, feltéve, hogy vannak kisebb poggyászok, amik mehetnek az ülések alá. Ami biztos: öt ember sok poggyásszal is kényelmesen utazhat, de egy hatfős társaságnak már okosan kell pakolni, ha kényelmesen el akarnak férni.

A galéria megnyitása > [37 kép]

KÉT GYEREKÜLÉST BELE!
Sima ügy, akár négyet is, a két leghátsó ülés használatával. A biztonsági övek csatjai viszont mindenhol félig a gyerekülések alá kerülnek, így nem lehet a gyerekekre bízni a becsatolást.

A GYEREKEK MONDTÁK
Tök jó, hogy tolóajtós, és nagyon cuki rajta az elhúzható kisablak.

EZZEL A MOTORRAL?
Ha a hatótáv és a töltési körülmények megfelelnek, akkor igen. Ha nem, akkor van dízel – jóval olcsóbban.

A galéria megnyitása > [37 kép]

AZ ÁRA
A másfél milliós állami támogatással és öt üléssel bruttó 9,1 millióról indul, tehát két és fél millióval drágább, mint a 90 lovas, 1,5-ös dízellel szerelt változat, ami 6,6 milliónál kezdődik. Hét üléssel – és még mindig állami támogatással – 9,8 millió forint az ára.

KI TUD MÉG ~ILYET ~ENNYIÉRT?
Senki.

MIT LEHET MÉG ENNYIÉRT VENNI?
Közel tízmillióval a zsebünkben már igencsak sok lehetőség nyílik, akár a hétszemélyes családi egyterűek világában is.


teszt és fotó: Bancsi Gábor

árak

2017. december 18. 17:40

Címkék: teszt   tesztautó   autó   nissan   japán   elektromos autó   emisszió   környezetvédelem   környezettudatos   családi_autó   hibrid








KÖZÖSSÉG
          



MŰSORÚJSÁG