április 24.
György

TV2 Play MŰSORÚJSÁG SZÓRAKOZÁS INFÓPULT KARRIER TV2 AKADÉMIA ÉRTÉKESÍTÉS JELENTKEZZ! RÓLUNK ABOUT US ÜBER UNS
TESZTAUTÓ
Teszt: Audi Q7 e-tron

MIT GONDOLHATTAK OTT INGOLSTADTBAN…?
Például ezt: a legtöbb hibridnél szinte mindent feláldoznak a gazdaságos és tiszta üzem oltárán, méretet, helykínálatot, csomagtartót, átlag feletti dinamizmust. Mi viszont csináljunk egy olyat, aminél nem áldozunk semmit! Adjunk bele apait, anyait! Vegyük rögtön alapul a legtestesebb SUV-nket, és a motorral is legyünk nagyvonalúak! A konkurencia kétezres, turbós benzinesekkel játszik a hibrid hajtásláncaiban, de a miénkben háromliteres, V6-os legyen, abból is dízel. Brutális nyomatéka lesz, ezért persze állandó összkerékhajtás kell alá, és kínáljuk hozzá opcióként minden létező extránkat. A tömege miatt ne aggódjatok, az se baj, ha két és fél tonnás lesz a gyermek.
És annyi lett, meg hozzá bitang erős. Nem mellesleg lehet vele nulla fogyasztással is menni – csak akkor nem erős.

hirdetés
A galéria megnyitása > [49 kép]

A SZOMSZÉD MONDTA
Micsoda, Audi Q7 zöld rendszámmal?! Akkor ez elektromos, ugye?

AZ UTCA EMBERE
Nem a szomszéd volt az egyetlen, aki ezzel jött. Sőt, igazából a legtöbb érdeklődő ezzel jött. És volt belőlük bőven, mert ez az autó bizony figyelemfelkeltő. A kiemelt figyelmet pedig félig a zöld rendszám indokolja. Önmagában is nagy érkdelődésre tart számot, de akkor különösen, ha egy ilyen szép nagy darab autón látják. Mert azt többé kevésbé tudják az emberek, hogy az ilyen rendszám feljogosít néhány kiváltságra, ezt pedig nem szimpatikus pont egy olyan autón látni, amit már birtokolni is eleve nagy kiváltság a mi társadalmunkban. Lévén, hogy ránézésre is „van vagy 20 millió” – vágják rá lazán. És ezúttal nem túloznak, cseppet sem. Sőt, a Q7 e-tronnak már az induló ára is magasabb (24 millió), ez a példány pedig valahol 35 millió körül volt – új korában.

A galéria megnyitása > [49 kép]

MIÉRT KAPHAT ZÖLD RENDSZÁMOT?
Az még mindig nincs teljesen rendben a fejekben, hogy milyen autó kaphat ma Magyarországon zöld rendszámot. Ahogy az sem, hogy egyáltalán mit jelent az elektromos autó, mi a hibrid és mi a plug-in hibrid, másnéven konnektoros hibrid. A Q7 e-tron az utóbbiak táborát erősíti, és azért lehet zöld rendszáma, mert tud menni legalább 25 km-t tisztán elektromosan. Tehát úgy, hogy csak a villanymotor hajtja, a dízel dugattyúi pedig meg se moccannak.

A galéria megnyitása > [49 kép]

NEM ELEKTROMOS AUTÓ, DE LEHET VELE NULLA FOGYASZTÁSSAL MENNI?
Lehet. Egy darabig és bizonyos feltételek mellett. Papíron 55 km az elektromos hatótáv, a gyakorlatban kb. 45-öt tudtam menni fullra töltött akksival. A gyári és a mérés közötti különbség villanyautós-hibrides viszonylatban szerénynek számít.
Hogyan tudunk elektromosan autózni vele? Másképp fogalmazva, hogyan tudjuk elkerülni a dízel beröffenését? A menetmódválasztóban van egy erre szolgáló opció, ilyenkor addig mehetünk villanyosan (akár 120-szal is), amíg van szufla az aksiban, vagy amíg nem nyomunk padlógázt. De a dedikált menetmód nélkül is elég sokáig kihúzhatjuk dízelhajtás nélkül. Persze csak ha óvatosan bánunk a gázpedállal, különben jön a V6-os.
És meg kell hagyni, hogy nélküle csak szerény gyorsításra képes a Q7 e tron. Hiába, a villanymotor 128 lóereje még az állandó 350 Nm-es nyomaték társaságában is rendesen megérzi a két és fél tonnás terhet – erre jön még az utasok és csomagok súlya.

A galéria megnyitása > [49 kép]

ÖRÜLÜNK?
Amíg csak villanymotorral megyünk, addig elsősorban a tiszta üzem, és a fedélzeti számítógépen olvasható 0,0 l/100 km-es átlagfogyasztás boldogít – a dinamizmus kevésbé. De amint beszáll a hajtásba a V6-os dízel, kimondottan lendületesen kezd mozogni a nagy test. A háromezres masina önmagában is nagyon izmos, 258 lovat és 600 Nm-t szolgáltat, és ehhez jön még az elektromotor ereje. A rendszer összteljesítményét 374 lóerőben, nyomatékát 700 Nm-ben adja meg a gyár, ami már bőven elég ahhoz, hogy sportautós gyorsulást produkáljon a Q7 e tron (0-100 km/h 6,2 mp).
A vezetési élmény mégsem annyira izgalmas, ahogy ezek az impozáns számok sejtetik. Gyorsulás ide vagy oda, inkább a nyugalom és a csönd a meghatározó odabent. Az aktív motortartó bakoknak olyan rezzenéstelenül kel életre a nagy dízelmotor, hogy szinte észre se venni, és a hangját is alig hallani – nincs még egy ilyen csöndes gázolajos. A kormány túlszervózott, nincsenek rajta visszajelzések, az aktív futómű szinte minden úthibát kivasal, de kanyarban elég billegős, megállásnál pedig bebólint.

A galéria megnyitása > [49 kép]

KÉNYEZTET
Ha épp az kell, akkor megy, mint az állat, de nem erre termett, és a hibrid autók vezetőire sem az értelmetlen gyorsulgatás jellemző. A Q7 e tronban mindig pihe-puha, ringatózós luxushangulat uralkodik. Jól is van ez így. Ez passzol hozzá, nem a pattogós, kiélezett viselkedés. Hogy milyen extrák kényeztetnek, az szinte csak attól függ, hogy mit szeretnénk az autóba, a választékban van minden. Masszázsfunkció, motor mozgat mindent, bőrkárpitozás, head up display, sok-sok levegőbefúvó szinte huzatmentes hűtéssel, fűtéssel… és még rengeteg cucc.

ÜLJÜNK BE ÖTEN!
Luxus SUV-ről lévén szó, mi sem természetesebb annál, hogy öt ember elférjen benne kényelmesen. A helykínálat minden dimenzióban hatalmas, hátul akár három gyerekülés is elfér egymás mellett. Felhajtható hatodik és hetedik ülést viszont hiába keresünk a csomagtér padlója alatt összehajtogatva. Ellentétben a legfőbb konkurensnek számító Volvo XC90 T8-cal, ilyen itt nincs.

PAKOLJUNK!
A csomagtartó is kisebb, mint a nem hibrid Q7-esekben – de így is 650 literes (!) – hiszen itt a puttony padlója alatt hever a 17,3 kWh-s akkupakk.

A galéria megnyitása > [49 kép]

TÖLTÜNK – ÁRAMOT ÉS GÁZOLAJAT
Az akksit gyorstővel két és fél óra alatt tölthetjük fel teljesen, otthoni 220-ról viszont kb. háromszor ennyi idő kell neki, és kb. 6-800 forinttal pörgeti odébb a villanyóránkat. Cserébe mehetünk vele kb. 45 kilométert tisztán. Nem sok, gondolhatnánk. Hát tényleg nem, de vegyük észre, hogy ez nem villanyautó, hanem egy konnektoros hibrid, ráadásul oltári nagy és nehéz. Itt a dízel- és a villanymotor együttes munkájának eredménye számít.
A végső gázolajfogyasztás pedig értelemszerűen teljesen használatfüggő. Főleg a naponta megtett út és töltési gyakoriság határozza meg. Ha minden nap legfeljebb 30-40 kilométert megyünk egy nap a városban, sosem sietünk és éjjelente töltünk, akkor akár hónapokig is elkerülhetjük a benzinkutat. Ha sokat utazunk autópályán vagy országúton, néha városban, akkor 7 liter körüli fogyasztást kapunk – még mindig éjszakánként töltve. Végül, ha szinte sosem töltünk, állandóan városban csapatunk és még a lábunk is nehéz, akkor 10 liter körüli az étvágya. A dugókban araszolást egyébként így is teljesíthetjük villanymotorral, mert a fékezésekből rekuperált energiamennyiség van annyi, hogy fedezze a napi vánszorgást.

A galéria megnyitása > [49 kép]

Ő VEZET?
Igen, ráadásul elég jól. A vezetéssegédek kitűnőek, a tempomat fogyasztásorientált, figyel a sebességkorlátozásra és beállított navigációs útvonal esetén a várható lassításokra is.

A GYEREKEK MONDTÁK
Tök jó, hogy zöld rendszáma van, mert ezzel ingyen parkolhatunk a belvárosban! Úgyhogy menjünk is hamar a kedvenc cukrászdánkhoz…

AZ ÁRA
24 milliótól indul a Q7 e tron (a háromezres dízel 17-től). Az itt tesztelt konfiguráció ára 35-36 millió forint körül van, köszönhetően az elképesztően gazdag felszereltségnek.

A galéria megnyitása > [49 kép]

KI TUD MÉG ~ILYET ~ENNYIÉRT?
A Volvónál van az egyik konkurens, ő az XC90 T8, a másik pedig BMW X5 xDrive40e. Mindkettőnél kétliteres, négyhengeres benzines turbómotor adja a hajtás folyékony üzemanyaggal működő részét. A Volvo alapára hasonló szinten van, a BMW 20 millió. A svéd versenyző ára viszont kisebb skálán mozog, így minden extrát beikszelve sem megy 30 millió fölé, és lehet hétszemélyes, nem úgy a bajorok hibrid SUV-je. Ő ötszemélyes és az Audiéhoz hasonló tempóban emelkedik az ára az opciók ikszelgetésével.

teszt és fotó: Bancsi Gábor


adatok, árak, felszereltség

2017. május 30. 17:34




KÖZÖSSÉG