március 19.
József, Bánk

TV2 Play MŰSORÚJSÁG SZÓRAKOZÁS INFÓPULT KARRIER TV2 AKADÉMIA ÉRTÉKESÍTÉS JELENTKEZZ! RÓLUNK ABOUT US ÜBER UNS
TESZTAUTÓ
Vezettük a Ford új egyterűit
Galaxy és S-MAX menetpróba: az egyterű legyen nagy! És sportos, ha lehet...

Immár itthon is elérhetőek a Ford új nagy egyterűi, az S-MAX és a Galaxy. Egyik modell esetében sem ráncfelvarrásról van szó, hanem teljesen új generáció érkezett mindkét nagy családi Fordból. Természetesen a márka új arculatával, amit már ismerünk a Focus, a Fiesta és a különösen jóvágású Mondeo elejéről. Utóbbi pedig nemcsak vonzó megjelenését, hanem padlólemezét is átörökítette az új egyterű modellekbe, melynek köszönhetően mostantól összkerék-hajtással is választható mindkettő. A kétezres dízelmotorral házasítható az intelligens AWD hajtás, 150 lovas manuális, vagy a 180 lóerős automata változatban.

hirdetés
A galéria megnyitása > [52 kép]
"kilinccsel előre" egy közel kéttonnás, hétszemélyes családi autóval - izgalmas és tanulságos

A hazai bemutatón is központi szerepet kapott az összkerékhajtási rendszer, amit csúszós útfelületen tehettünk próbára. Rántópadon, emelkedőn és szlalompályán egyaránt megtapasztalhattuk, mennyivel ügyesebb vele az S-MAX és a Galaxy, mint fronthajtással. A legszembetűnőbb különbség emelkedőn való elindulásnál mutatkozott meg, de a kanyarodás közben is egyértelműen bátrabban lehetett gyorsítani az összkerekes változatokkal.
A rendszer észrevétlenül kapcsol az elsőkerékhajtás és az összkerékhajtás között, minden 16 ezredmásodpercben megméri a kerekek tapadását, és 1 tizedmásodperc alatt képes megváltoztatni a forgatónyomaték elosztását az egyes kerekek között – méghozzá úgy, hogy szükség esetén akár az összes vonóerőt a hátsó kerekekhez irányítja.
Az intelligens összkerék-hajtáson túl más rendszerek is javítják az stabil futást, amelyek a motor forgatónyomatékával és a fékerő szabályozásával operálnak. Ezen kívül adaptív kormányzást is kínálnak az új modellek, amely a sebesség függvényében változtatja a kormánymű áttételét. Kis sebesség mellett vagy szűk helyeken manőverezve jól jön, hogy keveset kell fordítani a kormánykeréken, míg nagyobb tempónál az a kényelmes, ha kevésbé érzékeny az áttétel.
Ezekkel pedig nem csak az aktív biztonság lett jobb, hanem a Ford egyterűekre eddig is jellemző, a kategória viszonylatában kiemelkedően sportos vezetési élményt fokozták tovább. Feltűnően fürgén mozognak ezek a nagytestű jószágok, különösen a hétüléses, relatíve magas Galaxy esetében volt meglepő, milyen gyorsan lehetett terelgetni a pályán felállított akadályok között.

 kormány, műszerfal - egy az egyben a Mondeóból
A galéria megnyitása > [52 kép]
kormány, műszerfal - egy az egyben a Mondeóból

Persze ezeknek a modelleknek sokkal fontosabb küldetésük van, hiszen az egyterű műfaj nem a sportos vezetésről, hanem a nagy belső térről, a praktikumról és a variálható ülésekről szól. Természetesen a tervezők ezen a téren is igyekeztek mindent megtenni, aminek értelme lehet. Ennek megnyilvánulása például a Galaxy harmadik üléssorának egyszerű felnyitása és lehajtása, amely motorosan végezhető az utastérből. És hogy hét utassal vagy megpakolt csomagtartóval se üljön le az autó fara, automatikus hátsó szintszabályozás is rendelhető hozzá, ami terheléstől függetlenül megfelelő hosszúságú rugóutat biztosít.
Az asszisztens rendszerek arzenálja sem maradt érintetlen, mindkét modellben fejlett technológiák segítik a vezető munkáját. Csak néhányat említve ezek közül: az intelligens sebességhatároló abban segít, hogy a vezető ne lépje át a sebességkorlátozást, elkerülve ezzel a gyorshajtás miatt kiszabott büntetéseket. Lehet vakításmentes távolsági fényünk, gyalogosészlelővel kiegészített ütközésre figyelmeztető rendszerünk, valamint olyan első kamerák, amelyek a nehezen átlátható kereszteződésekben és parkolóhelyeken asszisztálnak.

 a Galaxy csomagterében (jobbra) két ülés van, ha nincs rájuk szükség, gombnyomásra eltüntethetők
A galéria megnyitása > [52 kép]
a Galaxy csomagterében (jobbra) két ülés van, ha nincs rájuk szükség, gombnyomásra eltüntethetők

A hab a tortán pedig az első ülések komfortja. Nyolc irányban állíthatók, fűthetők, hűthetők, és 11 felfúvódó párnából álló rendszerük állítható intenzitással masszírozza az utasok combját, fenekét és derekát. Az ülőlapok párnái az ajtók nyitásakor leeresztenek, megkönnyítve a ki- és beszállást. A Galaxy harmadik üléssorában persze már közel sem ilyen fejedelmi a kényelem, de a hétülésesek viszonylatában ott is elég jónak mondható a helykínálat.
Az S-MAX ára 8,6 milliótól, a Galaxy pedig 9,6 milliótól indul, 1,5 literes, 160 lóerős benzinmotorral.

2016. február 23. 20:32




KÖZÖSSÉG