május 7.
Gizella

TV2 Play MŰSORÚJSÁG SZÓRAKOZÁS INFÓPULT KARRIER TV2 AKADÉMIA ÉRTÉKESÍTÉS JELENTKEZZ! RÓLUNK ABOUT US ÜBER UNS
TESZTAUTÓ
Teszt: BMW X1 25d xDrive
A legkisebbiX

Ilyen tudás mellett a fogyasztásra sem lehet panasz. Az egyhetes teszt átlaga elég 8,3 liter lett, de utunk felét ezúttal a dízelek számára legmostohább körülmények között tettük meg: télvíz idején, zömében városban, és gyakran olyan rövid szakaszokon használva, amelyeken a hűtővíz legfeljebb a kellemes, forró fürdő hőmérsékletéig tudott csak felmelegedni. Nos, talán nem árulok el titkot azzal, hogy ilyen feltételek mellett minden dízelmotor iszákosabbá válik. A kelleténél kövérebb gázadásokat pedig ekkora erő mellett azt hiszem nem kell indokolnom... Ilyenkor 10 liter körül kortyolt a bivalyerős dízel, nyílt terepre érve viszont 6-6,5 literrel is simán elcirkáltunk vele. Így róttuk le a tesztkilométerek másik felét, és húztuk le az átlagot 8 liter közelébe.

FORRÁS: Bancsi Gábor
A galéria megnyitása > [33 kép]

A belső nem csak tágas, hanem szép és funkcionális is. A 2-es Gran Tourer után feltűnt, hogy a két autó utasterét ugyanazokból az elemekből építették, ami úgy jó, ahogy van. Az egyetlen szépséghiba, hogy akárcsak a 2-esbe, az X1-esbe is dukálna a többi BMW modellből ismerős automata választókar. Az egyedi és modern, ez pedig elég kommersz, és egyszerűen nem passzol ebbe a miliőbe. Mert az i-Drive, a középső kijelző, a műszerfal számlapja, a gombok, a head up display, az ajtókon is megjelenő fautánzatú dekorcsík, az alján végigfutó hangulatvilágítás és egyáltalán minden, ami itt található, az csúcsminőséget képvisel.

FORRÁS: Bancsi Gábor
A galéria megnyitása > [33 kép]

Tesztautónk egy nagyon gazdagon felszerelt változat volt, az ilyesmi pedig a német prémiumok világában nem olcsó mulatság. Egy jópofa kompakt áráért ikszelgették be az extrákat a tesztautó megrendelésekor, és így az alapár másfélszeresére növelték a végösszeget. Sok más között például gyönyörű bőrkárpitozást is kaptunk, az első ülések hátlapján praktikus, fekete műanyagbetéttel, így a gyerekek talpnyomait könnyebben letakaríthattuk. Ha már itt tartunk, meg kell hagyni, hogy lehetnének szélesebbek is a támlák, mert nekünk ugyan pont megfelelt, de vállasabb férfiak keskenynek találhatják. Nekik komfortosabbak lehetnek mondjuk a Honda CR-V foteljei, de ettől eltekintve nagyon profik az X1-es BMW első ülései. Ilyen felszereltség mellett fűthetőek, az ülőlapjuk hossza változtatható, motorosan állíthatóak, ezen felül a vezetőé memóriás, és ezen az oldalon az oldaltámasz szorítása is kalibrálható. A harman kardon audiorendszer szépen szól, a vezetéstámogatók jól működnek, a head up display-en nagyon sok infó látható, gyönyörű a középső kijelző felbontása, a navigációban pedig nem csak karakterválasztással, hanem kézírással is megadhatjuk a desztinációt. Van itt rengeteg okosság, túl hosszú lenne mindent elmesélni.

FORRÁS: Bancsi Gábor
A galéria megnyitása > [33 kép]

Vezetőként és utasként is felemelő érzés az X1-essel utazni, 18,6 millióért el is várjuk, hogy az legyen. Ennyi volt a tesztautó ára – új korában –, amiből 6,05 milliót tettek ki a feláras extrák, az alapár tehát 12,55 millió. Nos, ilyen közel a húszmillióhoz már X3-asból is egész csinos kis konfigurációt lehet összerakni, persze nem ennyi extrával és/vagy gyengébb motorral. De egy X1-esért sem kell feltétlenül ennyire sokat kiadni, persze kedvező árfekvésre azért ne számítson senki. Az alapmodell 8,7 millióba kerül, fronthajtással, háromhengeres, 1,5 literes benzinmotorral és 136 lóerővel. Egy 192 lovas, kétezres benzines, szintén fronthajtású kivitel 10,47 milliótól indul, és a miénknél józanabb extrázottsággal nagyjából 13 millióig emelkedik az ára. A konkurencia nem túl népes, az Audi Q3-ra és a Mercedes GLA-ra kell gondolnunk, ha ellenfeleket keresünk, ott pedig hasonló árakkal találkozunk. A drágaságtól eltekintve egy nagyon jól használható, magas minőségi színvonalú, tágas és bivalyerős családi autó a BMW X1 25d, amivel télen sem kell megijedni a havas emelkedőktől.

műszaki adatok, árak, felszereltség

« előző oldal

2016. február 21. 9:15




KÖZÖSSÉG