A fickós motorhoz ezúttal nem állítható, de így is kitűnő futómű és pontos kormányzás társult, a kerékjáratokban pedig hatalmas (245/40 R19) gurigák forogtak, így minden adott volt a sportos vezetéshez. A malomkerekek ráadásul nem is rombolták érezhetően a rugózási komfortot, a nagy gumiabroncsok gördülési zaja viszont nagy tempónál egy kicsit zavaró volt. Szerencsére a hifi elég jól szól, ezzel pedig orvosolható a legtöbb zajártalom. Mert ahogy édesanyám szokta mondani: nincs hangos autó, csak gyenge zene - és milyen igaza van!
A helykínálat elől normális, hátul a kategória viszonylatában szűkös, de ezt már mondtam, és eddig is tudtuk. Azt viszont nem, hogy a panorámatető miatt a fejtér is alacsonyabb. Az ülések mindenhol kényelmesek, kivéve persze a hátsó középső pozíciót. A belső tetszetős formákból építkezik, lágy ívek határolnak mindent, és a legtöbb helyen az anyagminőség is jó. Nem mondható ez el például a középkonzol fényes fekete műanyagburkolatáról, amely az illesztéseknél enyhe nyomásra is recseg. És nem fenékig tejföl az érintős klímakonzol sem, amely nagyon hi-tech, de ez sajnos inkább csak a látványra igaz, a használata már nem szerez ekkora örömet. Tudniillik, nem minden egyes érintést „vesz be” a rendszer, ez pedig menet közben nagyon bosszantó tud lenni, amikor (fél)fokonként kell végigpötyögtetni a skálát.
A csomagtartó 540 literes alaptérfogattal, jól pakolható alakkal és igényes kárpitozással várja a poggyászokat. Motorosan nyíló ajtaja a hátsó lámpatestekkel együtt emelkedik a magasba, amelyek lefelé néző, hegyes végződéssel leselkednek a cipekedés közben hajolgató ember fejére. Tényleg nagyon útban van ez a rész, nem kell langalétának lenni ahhoz, hogy a családi kirándulás előtti lelkes pakolászás jó eséllyel forduljon egy pillanat alatt ordenáré káromkodásba. Nézd meg a következő oldalon!
A középkonzolon lévő érintőképernyőn az Intellilink névre keresztelt rendszer menüje jelenik meg, amiben nem csak érintéssel, hanem még további három módon barangolhatunk. Egyrészt a kormányon lévő gombokkal, másrést a kijelző alatti kisméretű tekeretyűvel, a legbravúrosabb interfész pedig a könyöklő elé helyezett érintőfelület, ami leginkább a laptopok egérként szolgáló touchpadjára hasonlít. Nem csak a kurzort tudjuk mozgatni vele, hanem határozottabban rábökve klikkelhetünk is, valamint kézírásos bevitelre is ad lehetőséget. Ezen kívül például a térképen való zoomolást kétujjas végigsimítással is elvégezhetjük, a desztinációnkat pedig nem muszáj a képernyőn megjelenő klaviatúrán begépelni, hanem kézírással is próbálkozhatunk. A szoftver meglepően ügyesen kiolvassa a rosszul sikerült beírásokat is, ha pedig nem ismer fel minden karaktert vagy a gépelés során melléütünk egyet-kettőt, akkor megpróbálja kitalálni, hogy vajon mit akarunk írni.
A kijelzőn személyre-szabható kedvencek ikonsort is összeállíthatunk, amelynek nagyobb jelentősége van, mint amilyennek elsőre tűnik. Oly sok kritikát kapott ugyanis az előző Insignia (és az Astra) középkonzoljának apró gombtengere, illetve annak elrendezése, hogy tényleg az tűnik a legjobb megoldásnak, ha a felhasználó kezébe adják a stafétabotot, és mindenki maga találhatja ki, mit hol és hogy szeretne elérni. Navigáció, telefon, bluetooth-on vagy USB-n csatlakoztatott eszközök, audio-rendszer, autóbeállítások - az ezekkel kapcsolatos teendőinket mindet intézhetjük a gyönyörű grafikájú kijelzőn keresztül, az említett beviteli módok bármelyikével. Ezek eredményeképpen a korábbinál sokkal kevesebb gomb maradt a középkonzolon – miközben egyébként több került a kormányra -, az összhatás pedig egészen hi-tech lett.
Lássuk, mit kell még tudni a kétezres dízel Insignia Country Tourerről! Már csak a piszkos anyagiak maradtak. Nos, egy ilyen kivitel 13,2 millió forintba kerül. Ez minden extránkat tartalmazza, és abból itt bizony nagyon sok van. Hogy csak néhányat említsek: nyitható panorámatető, fűthető-hűthető sportülések, bézs bőrkárpitozás, kulcsnélküliség, xenon fényszóró, multimédiás rendszer, navigáció, tolatókamera, parkolóradar, esőérzékelő és egy egész kis csapatnyi asszisztens berendezés.
A Country Torer alapára egyébként 10,1 millió az új kétezres dízellel, elsőkerék-hajtással és manuális váltóval. Relatíve magas, ahogy az Insignia teljes árskálája is valamivel feljebb van, mint kellene, de ha jól fogy, akkor biztos nem hibáztak a „pricing specialist” kollégák. Valamint, ne feledkezzünk meg arról, hogy listaárról beszéltünk, amitől akár jelentősen is eltérhetnek (lefelé) a valós dealek a kereskedésekben.
teszt és fotó: Bancsi Gábor
2016. február 8. 11:17