április 20.
Tivadar

TV2 Play MŰSORÚJSÁG SZÓRAKOZÁS INFÓPULT KARRIER TV2 AKADÉMIA ÉRTÉKESÍTÉS JELENTKEZZ! RÓLUNK ABOUT US ÜBER UNS
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK
A TV2 minden kiemelt célcsoportban legyőzte az RTL Klubot
Az idei év első öt hónapjának összesített adatai szerint is piacvezetővé vált a TV2, májusban a főműsoridőt és az egész napot tekintve sem tudta egyetlen csatorna sem legyőzni – Bebetonozódni látszik a TV2 piacvezető szerepe.

A TV2 a kiemelkedően sikeres májusi nézettségi eredményeinek köszönhetően immár 2020 első öt hónapjának összesített adatai szerint is a legnézettebb tévécsatorna Magyarországon, a piacvezető pozíciója pedig bebetonozódni látszik, csoportszinten is. A napokban véget ért Exatlon kimagasló eredményt ért el május utolsó péntekén: a sport reality női döntőjét bemutató epizód az évad legnézettebb részeként vonult be a köztudatba 392.106 fős nézettségével és 20,0 százalékos részesedéssel (A18-59). A műsor 109 epizódját tekintve is mindhárom kiemelt célcsoportban (A18-59, A18-49, A4+) sikerült legyőznie az Exatlonnak a konkurens csatorna azonos idősávban futó programjait. A sport reality kiugró sikere mellett továbbra is nagy népszerűségnek örvendenek a TV2 hír-, infotainment és reggeli magazinműsorai, amelyek szintén nagyban hozzájárultak a csatorna májusi teljesítményéhez.

A TV2 nem csupán főműsoridőben, hanem az egész napot tekintve is toronymagasan megnyerte a májusi nézettségi versenyt mindhárom kiemelt célcsoportban, csatorna és csoportszinten egyaránt. Május mellett pedig az év eddig eltelt időszakát (2020. január 1 – június 1.) tekintve is a legnézettebb csatorna lett a TV2, s ezzel kérdés nélkül állítható, hogy az ország piacvezető televíziója lett. Ez az állítás mindhárom kiemelt célcsoportra vonatkozóan igaz: a 18-59 évesek körében 9,6 százalékos részesedéssel áll a dobogó legfelső fokán (RTL Klub: 9,4 százalék), a 18-49 éves korcsoportban 9,7 százalék a közönségaránya (RTL Klub: 9,2 százalék), míg a teljes lakosság körében 11,1 százalékos részesedéssel vezet a csatornák versenyében (RTL Klub: 9,5 százalék). A májusi hónap legnézettebb műsorainak top10-es listájában sem hagyott túl sok érvényesülési lehetőséget a TV2 az RTL Klubnak, hiszen a konkurens csatorna Híradója volt az egyetlen, amely helyet kaphatott a rangsorban (A18-59, AMR szerinti rangsor műsorcím-ismétlődés nélkül).

A májusi adatok alapján, egész napra vonatkozóan a 18-59 éves célcsoportot tekintve a TV2-nek 10,1 százalékos részesedést sikerült elérnie, míg az RTL Klub csak 6,8 százalékot tudott felmutatni. Csoportszinten még nagyobb különbséggel tudta maga mögé utasítani a TV2 Csoport az RTL Magyarországot: míg a piacvezető csatornatársaság 24,7 százalékos részesedést zsebelhetett be májusban, addig az RTL Magyarország 20,0 százalékos részesedést tudhatott magáénak.

Az Exatlon a május 29-i, pénteki adásával, melyben a női játékosok döntőjét követhették figyelemmel a nézők, a műsor második szériájának legnézettebb epizódját jegyezte a 18-59 és a 18-49 évesek körében egyaránt (18-59: 392.106 fős nézettség és 20,0 százalékos részesedés, 18-49: 307.087 fős nézettség és 22,7 százalékos részesedés). Az Exatlon 109 adásának teljesítményét tekintve a műsor idősávjában mindhárom kiemelt célcsoportban (A18-59, A18-49, A4+) jelentős különbséggel tudott nyerni a TV2 az RTL Klubbal szemben: a 18-59 évesek körében a TV2 az Exatlon sávjában átlagosan 14,0 százalékos közönségaránnyal futott, míg az RTL Klub ugyanezen sávban 13,4 százalékos részesedést mondhatott magáénak. A sport reality-t igencsak kedvelő 18-49 éves korosztályban még ennél is nagyobb különbséggel nyerte meg az idősávját: a TV2 a műsor idősávjában 15,4 százalékos átlag részesedést produkált, míg az RTL Klub a nézők 12,8 százalékát tudta a képernyők elé ültetni ugyanezen idősávban (vizsgált időszak: 2020. január 1 - június 1., 109 adás átlaga).

A csatorna sikeréhez a hír- és infotainment, valamint a reggeli magazinműsorok jó teljesítménye is rendkívüli mértékben hozzájárult az év ötödik hónapjában. A Tények este 18 órakor kezdődő epizódjai a teljes lakosság körében továbbra is nagyobb nézettségnek örvendenek, mint az RTL Klub este 6 órás Híradója. Míg a TV2 hírműsora 673.241 fős átlag nézettséget ért el, az esti RTL Klub Híradó 662.681 fős nézettségével alulmaradt a versenyben (vizsgált időszak: 2020.05.01-05.31. között, este 18:00 órakor kezdődő epizódok).

A Mokka, a Mokkacino és a Tények Plusz májusban mindhárom kiemelt célcsoportban nyerték saját idősávjukat az RTL Klub azonos idősávjával szemben. A 18-59 évesek körében májusi átlag részesedésük a következőképpen alakult: Mokka: 14,6 százalék (az RTL Klub azonos idősávja: 5,3 százalék), Mokkacino: 8,6 százalék (az RTL Klub azonos idősávja: 2,7 százalék), Tények Plusz: 14,0 százalék (az RTL Klub azonos idősávja: 13,6 százalék).

A főműsoridőt közvetlenül megelőző délutáni idősávok sorozatai is kimagaslóan teljesítettek a TV2-n az elmúlt hónapban: az Amanda című chilei filmsorozat májusi adásai átlagosan 8,8 százalékos részesedéshez juttatták a csatornát és így közel kétszer annyi nézőt mondhattak magukénak, mint az RTL Klub ugyanezen idősávjában futó programok, amelyek átlagosan 4,6 százalékos közönségaránnyal zárták a hónapot. A Remények földje még ennél is nagyobb győzelmet aratott az RTL Klub fölött: a török sorozat májusi epizódjait több mint kétszer annyian követték figyelemmel, mint a konkurens csatorna ugyancsak török szériáját, Az Elif – A szeretet útján című sorozatot. Így a TV2 átlagosan 10,5 százalékos részesedést jegyzett ebben az idősávban, míg az RTL Klub csupán 4,9 százalékot tudott produkálni.

A TV2 Csoport kábelcsatornái közül nagyon jól teljesített az elmúlt hónapban a Prime, amely a 18-59 éves korcsoportban a negyedik legerősebb kábelcsatornaként zárta a májust 3,0 százalékos közönségarányával. A hazai tévécsatornák „középmezőnyében” igen erős verseny zajlik, májusban mindössze négy kábelcsatornának sikerült elérnie három százalékos vagy a feletti részesedést a 18-59 évesek körében (Film+, Mozi+, Cool és Prime).

Forrás: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás, Live + As Live adatok

Havi Top10 műsor

A májusi hónap top10 műsorát tekintve a 18-59 és a 18-49 éves korcsoportban is csupán egyetlen RTL Klubos műsor, a Híradó tudott bekerülni a hónap 10 legnézettebb tévéműsora közé, a többi kilenc műsor mindkét célcsoportban a TV2 programjai közül került ki (AMR szerinti rangsor, műsorcím-ismétlődés nélkül).

A hónap abszolút győztese a TV2 Egyszer volt Budán Bödör Gáspár című vadonatúj sorozata lett, amely május elsejei premier epizódjával nem hagyta magát letaszítani a trónról − mindhárom kiemelt célcsoportban az élen végzett, jelentős különbséggel a többi helyezetthez képest (A4+: 1.209.596 fős nézettség, 18-59: 661.646 fős nézettség, 18-49: 479.741 fős nézettség). A képzeletbeli dobogó második fokára a 18-59 és a 18-49 évesek körében is a fentebb már említett május 29-i Exatlon epizód, a női döntő került.

Hatalmas népszerűségnek örvendtek májusban a TV2 vasárnap esti mozifilmjei is: a 18-59-es célcsoportban a top10-ben végzett többek között a május 17-én sugárzott Kellékfeleség (3. helyezés), a május 24-i Jurassic World, a május 31-i Mamma Mia!, továbbá a május 3-án és 10-én adásba került Nagyfiúk című film első és második epizódja is. A 10 legnézettebb műsor között természetesen helyet kapott a Tények (május 24.) és a Tények Plusz (május 6.) egy-egy adása is.

2020. június 5. 9:50




KÖZÖSSÉG