szeptember 18.
Diána

MŰSORAINK VIDEÓK TELJES FILMEK TELJES ADÁSOK MŰSORÚJSÁG SZÓRAKOZÁS TV2 INFÓ KARRIER TV2 AKADÉMIA
Infópult
A geofencing technológiában rejlő lehetőségek
A felhasználókra rengeteg reklám zúdul, ezért szükséges, hogy a márkatulajdonosok célzott marketingélményt nyújtsanak a közönségük számára.

A SalesForce friss kutatása szerint a vásárlók nagy része (87%-a) digitális csatornákon keresztül végzi el a termékek keresését – ez az előző évhez képest jókora, 16%-os növekedést jelent.

Az online marketing jelentősége egyre nő, a fogyasztók aktívan vándorolnak oda-vissza az online és offline csatornák között (O2O).

A marketing többinterakciós pontot figyelembe vevő modellre tér át


A többinterakciós pont szerepének figyelembevételével a marketingszakemberek jobban képesek értelmezni az online hirdetések hatását a fogyasztók fizikai környezetben való viselkedésére. Ezáltal minden - akár közösségi médiában, akár böngészőoldalakon folytatott – kampány eredményessége dimenzió-szintig mérhetővé válik.

Ezzel nem csupán a fogyasztói böngészésről kapunk teljes képet, hanem a marketingstratégiára vonatkozóan is értékes információkkal gazdagodunk. A többinterakciós pont szerepét figyelembe vevő módszer által például optimalizálható a felhasználó omnichannel-élménye, mivel segít az offline és online stratégiák megfelelő kombinációjának kialakításában.

A marketingstratégia egyre pontosabban céloz és egyre relevánsabbá válik az adott fogyasztóra – a marketingszakemberek pedig mind újabb eszközöket alkalmaznak a konverzió megkönnyítésére. Az egyik ilyen eszköz a „virtuális kerítés”, vagyis geofencing.

Mi az a virtuális kerítés (geofencing)?

A geofencing olyan marketingmegoldás, amely egy előre meghatározott reakciót vált ki abban az esetben, ha a mobil eszköz átlépi a marketingszakember által (helyileg) meghatározott virtuális határvonalat. Az adott terület körüli virtuális határvonal létrehozására egy helyalapú szolgáltatást és különféle technológiákat (GPS, RFID, Wi-Fi, vagy akár a mobilhálózat celláinak adatai) vesz igénybe.

Ha a készülék átlépi a meghatározott virtuális határvonalat, a geofencing elve hatályba lép és a vásárló mobilkészülékére értesítéseket (push notification), szöveges üzeneteket, figyelmeztetéseket és célzott közösségi média hirdetéseket küldenek.

A fogyasztók 60%-a keres naponta a mobiltelefonján helyi információkat. Ha a márkatulajdonosok jól megszerkesztett és a közelükben található ajánlatokat tartalmazó értesítésekkel célozzák meg a fogyasztókat, nagyobb esély van a konverzió megvalósítására.

Mi több, a kutatások kifejezetten azt mutatják, hogy a helyalapú marketing esetén magasabb a hirdetéssel való interakciót követő cselekvés aránya (secondary action rate) más marketingeszközökhöz képest. Ez az arányszám azt mutatja, hogy a hirdetés megtekintése után a fogyasztók hány százaléka látogat el a boltba, illetve hányan hajtják végre az elvárt cselekvést.

A helyalapú marketing esetén a hirdetéssel való interakciót követő cselekvés aránya az átlagértékhez képest megduplázódik.

Miért hasznos a geofencing?

A marketingstratégia célzottsága és eredményessége szempontjából a geofencing nélkülözhetetlen eszköznek bizonyulhat.

A geofencinggel a márkák hidat emelhetnek az O2O csatornák közé – követhetik a konverzióhoz vezető teljes vásárlói utat. A vásárlói elégedettség fokozása és a nyereségesség növelése érdekében a földrajzi vonatkozású adatokat különböző módon lehet felhasználni.

A modern vásárlók minden csatornán optimalizált felhasználói élményt várnak el.

Az átfogó, mindent magába foglaló fogyasztói profil garantálja a marketingtevékenység célzottságát és a célközönségre való jellemzőségét.

Az olyan sikeres platformok, mint az prospecto.hu, lehetővé teszik, hogy a márkatulajdonosok felismerhessék a vásárlók és a vásárlói preferenciák közötti összefüggéseket, ezáltal a márkastratégia számára egyértelmű irányt állapítsanak meg.

Hányan jártak az üzletben? Mennyi időt töltöttek el ott? Milyen terméket kerestek? Mi került végül a bevásárlólistájukra és mit vettek az interneten?

A fenti kérdések személyre szabott megválaszolásával a vállalkozás összekapcsolhatja a hirdetéseket a vásárlói adatokkal – így hirdetéseit magas fokon teheti „célzottá”.

A vásárlói preferenciák és a személyre szabott hirdetések együttese, illetve az applikációba integrált geofencing technológia hozzájárul a teljes körű vásárlói profil és célzottság kialakításához.

Ezen felül a prospecto.hu egy fejlett technológia használatával létrehozza a kiskereskedelmi egységek és a platformok közti backend integrációt. A backend integrációval lehetővé válik annak elemzése, hogy a platformon való böngészés következtében mit vett a vásárló a boltban. Ez áthidalja a digitális és fizikai világ közti távolságot - így a márkatulajdonosok alaposabban megismerhetik vevőiket és hatékonyabban kommunikálhatnak velük.

A technológia által uralt világunkban a célzott hirdetés az egyetlen módja annak, hogy üzeneteinkkel ténylegesen elérjük a vásárlót. A geofencing olyan eszköz a márkatulajdonosok kezében, amellyel a földrajzi közelségből reális konverziós lehetőséget teremthetnek.

Prospecto_hu.jpg


Források:
https://www.salesforce.com/blog/2018/08/digital-shopper-first-retail-report-research.html

https://searchengineland.com/location-based-geo-targeting-boosts-paid-search-ad-performance-importance-truly-local-data-search-marketing-decisions-213765


https://prospecto.hu/

2019. július 10. 17:12




hirdetés




KÖZÖSSÉG
          



MŰSORÚJSÁG