április 24.
György

TV2 Play MŰSORÚJSÁG SZÓRAKOZÁS INFÓPULT KARRIER TV2 AKADÉMIA ÉRTÉKESÍTÉS JELENTKEZZ! RÓLUNK ABOUT US ÜBER UNS
TESZTAUTÓ
Teszt: Ford Mondeo 2.0 TDCi Biturbo ST-Line
A Mondeo így jó

AMI ELŐSZÖR ESZEMBE JUT RÓLA
Az, hogy a Mondeo még mindig szemreveló teremtés!
Nagy dolog ez egy olyan autótól, ami már pár éve jelen van az utakon, mert manapság gyorsan telik az idő az autóiparban. Ezért hamarabb is öregszenek a modellek, ráadásul a Mondeo itthoni bemutatásának idején sem volt már vadiúj, hiszen akkorra több mint egy éve rótta az utakat a tengerentúlon (Fusion néven).

ÓRIÁS KOMBI ÜLTETVE
Mondeóból létezik öt- és négyajtós is (utóbbi a hibrid), de a legszebb a kombi. Különösen így, ST-Line csomaggal. Bár a fekete fényezés nem adja ki annyira a vonalait, mint mondjuk egy bordó, de egy biztos: szemből így a legkomolyabb. Az összhatásra rátesz egy lapáttal az is, hogy az ST-Line kivitel futóműve 1 centivel lejjebb ül. De sokkal inkább a lökhárítókra és küszöbre szerelt kiegészítők miatt van látványosan közel az aszfalthoz ez a hatalmas kombi, amely
1,9 méter széles és 13 centi híján 5 méter hosszú.

hirdetés
FORRÁS: Bancsi Gábor
A galéria megnyitása > [35 kép]

A CSÚCSDÍZELLEL
Az elejében két turbóval lélegeztetett, kétliteres dízel dolgozik. 210 lóerőt és 450 Nm-t tud, ez a legerősebb a gázolajosok kínálatában. A kraft hatfokozatú, duplakuplungos (PowerShift) automataváltón jut az első kerekekhez. Ha tetszik, ha nem, mert csak ezzel a váltóval szerelik ezt a motort. De nem igazán találtam okot a nemtetszésre. Bár tudása nem kiemelkedő, de pont jó így, ahogy van. Ebbe az autóba valahogy se kézi váltót, se fürgébb és katonásabb automatát nem kívánok. Ha viszont valakinek mégis örömet tud szerezni a kapcsolgatás egy négyhengeres dízel autóban, az megteheti a kormány mögötti váltófülekkel. Jó játék, azonnal reagál rájuk a váltó.

NAGYOT LÉP, JÓL FOGYASZT
A gyorsulás (8,1 mp 0-100) és a rugalmasság is elismerésreméltó, a dupla feltöltőnek köszönhetően pedig a turbólyuk sem zavaró. Érdekes, hogy menetteljesítményekben ugyanezt tudja a kétliteres, 240 lovas benzines turbó is. De az alsóhangon 11 litert eszik, városban meg inkább 14-et (korábbi tapasztalat), ez pedig beérte átlagosan 7,3 literrel. Városban 8, szabályos autópályázásnál 7, országúton 5-6 litert kért. Ezekkel a számokkal nem lehetünk elégedetlenek.

A galéria megnyitása > [35 kép]

VASALÓ
Különösen azért nem, mert a Mondeo súlyos jószág. A gyári adatok szerint ez a kivitel 1619 kilót nyom, 90%-ig töltött tankkal és 75 kilós vezetővel (+ az extrák). Ez a méretéhez képest még nem is tűnik nagyon soknak, de aki eddig Mondeóval mérlegre állt, az a hivatalos adatnál mindig jóval többet látott. Szerintem ezzel nem mondok újat. Én nem mázsáltam, de anélkül is érezni a mozgásán, hogy nehezebb, mint egy dízel Mazda6 automatával. A gyorsulásán nem, de azon egy kicsit igen, ahogy fékezésnél bólint. És az is sokat sejtet, milyen lazán vasalja az útegyenetlenségeket. Még így is, hogy egy centivel ültetett futóművön és 18 colos felniken gurul. Ez pedig menetkomfort szempontjából örvendetes tulajdonság.
De sajnos a Mondeo nem csak rugózásában tünteti el az aszfaltról érkező jeleket, hanem a kormányon is. Jó fogású, de túl steril és élettelen. Így aztán lehet, hogy egészen sportos kanyarvételekre képes az autó, de nem sarkall rá, hogy így is menjünk vele. Inkább a gyors suhanást szereti.

A galéria megnyitása > [35 kép]

NAGY UTAZÓ
Ez inkább egy utazóautó hosszú távokra. Ezzel a motorral az előzéseknél mindig számíthatunk rá, és a német autópályán is úgy futja a 200-at, mint a 130-at. Ezen kívül: kényelmes ülések, bőséges helykínálat, kellemes rugózás, jó hangszigetelés és szépen szóló zene - ez az, amit egy igazán jó utazóautónak tudni kell. Illetve nagyon jól kell tudni, és a Mondeo tudja is. Az ST-Line kivitel sportosabbra formált üléseivel és leültetett futóművével is.
A kasztni szélessége belül is nagy, így hátul három felnőtt is viszonylag kényelmesen utazhat. Az audiorendszer pedig külön említést érdemel. Itt nincs olyan menő név a hangszórókon, mint a Bowers & Wilkins, a Bang & Olufsen vagy a Harman Kardon. Ez a rendszer „csak” szerényen Sony, de nagyon jól szól!

A galéria megnyitása > [35 kép]

CSOMAGTARTÓ: NAGY, DE NEM KIEMELKEDŐ
Kell még a család boldogságához egy méretes csomagtartó, amit szintén megad a Mondeo kombi. 525 liter nagyon sok mindenre elég, ugyanakkor a kategória viszonylatában egyáltalán nem számít kiemelkedőnek. Az alsó-közép kategóriában is van olyan autó, ami felülmúlja ezt. Sőt, az ötajtós Mondeo is übereli, amelynek 550 literes üreg van az ötödik ajtaja alatt. Persze, ez a kalaptartóig illetve övvonalig pakolva értendő. Ha a tetőkárpitig terjeszkedhetünk – márpedig a kombi kasztninak ez a lényege –, akkor győz a kombi. A puttonyos kaszti előnye továbbá, hogy hasznos kiegészítők kaphatók a raktérhez: kutyarács, rögzítő háló, illetve egy szőnyeg, ami szükség esetén a ledöntött hátsó támlákra is ráfektethető. Ennek egyik oldala vízhatlan, és könnyen takarítható, valamint van egy toldata is, amit kihajthatunk a lökhárítóra, így pakolás közben nem koszoljuk össze a nadrágunkat.
(Egyébként a fenti térfogat-adatok defektjavító szettel érvényesek. Ha helyette mankókereket választunk, akkor 25 litert veszítünk, a teljes értékű pótkerékkel pedig további tizenkettőt.)

A galéria megnyitása > [35 kép]

ENNEK NEM ÖRÜLÜNK
Az érintőkijelző nem annyira kezes bárány, mint azt elsőre gondolnánk. A menüje sok területen áttekinthetetlen. Túl sok információt akar megjeleníteni egyszerre, ezért nagyon kicsik az érintendő felületek, és vezetés közben nehéz eltalálni őket. Jobban elvonja a vezető figyelmét, mint kellene.
A kijelző alatt vannak a klíma kezelőgombjai, melyek közül szintén nem egyszerű egyből rábökni a megfelelőre, mert túl nagy felületen szóródnak szét. Igaz, az érintőképernyőről is lehet a klímát vezérelni…

A LÉGZSÁKOS ÖV ÉS A GYEREKÜLÉSEK HARCA
A hátsó szélső utasok biztonsági öve légzsákos volt (feláras opció). Ez azt jelenti, hogy ütközés esetén a bekapcsolt öv egy széles párnává fújódik fel, csökkentve például a borda-, kulcscsont- és egyéb felsőtest-sérülések kockázatát. Ez nagyon jó, de az is együtt jár vele, hogy vastagságából adódóan a gyerekülések övvezetőin alig lehet átfűzni. Továbbá, ha olyan gyerekülésünk van, amelynek hátulján egy „csipesszel” rögzíteni is kell az övet, az itt sajnos nem kivitelezhető.

A galéria megnyitása > [35 kép]

EZZEL A MOTORRAL?
Ha van rá keret, akkor igen. Ha nincs, akkor boldog lehet a mondeós a 180 lovas, 400 Nm-es változattal is, és persze a 150 lovas dízel sem lusta. Benzinesből ne a 240 lovasat, mert iszákos.

KEDVES EXTRÁK, SOK SEGÍTSÉG
Tesztautónk az egyik legjobban felszerelt változat, így sok mindennel kényeztetett. Ülésfűtés elől-hátul, kormányfűtés, hővisszaverős szélvédő, benne fűtőszál, kulcsnélküli zár és indítás, start-stop, navigáció, esőérzékelő, parkoló-automatika, tolatókamera, első-hátsó parkolóradar, és részletesen testreszabható vezetéssegédek. Köztük az adaptív tempomat, táblafelismerő, sávelhagyásra figyelmeztető, sávtartó asszisztens, holttér-figyelő és adaptív led fényszóró is van.

A GYEREK KÉRDEZTÉK
Lehet változtatni a hangulatvilágítás színét? És lehet!

A galéria megnyitása > [35 kép]

AZ ÁRA
Ennek a változatnak 11,5 millió (210 lovas TDCi, PowerShift váltó), amit tesztautónk esetében még közel egymilliónyi extrával fejeltek meg. Az indulóár sincs sokkal tízmillió alatt, a 160 lovas 1,5-ös benzines turbót 8,5 milliótól vihetjük el alapfelszereltséggel. Egy 150 lovas, kétliteres dízel, közepes felszereltségű változat 9,5 millió körül van.

KI TUD MÉG ~ILYET ~ENNYIÉRT?
Nyúljunk a legkézenfekvőbb választási lehetőséghez: VW Passat Variant. Annak megkérik az árát, és minden tekintetben jó is. 150 lovas, kétezres dízellel és közepes csomaggal nagyjából annyiba kerül, mint a Mondeo hasonló konfigurációban. De ki mondta, hogy olcsó a Mondeo?

teszt és fotó: Bancsi Gábor


árak, felszereltség

műszaki adatok

2018. január 29. 14:52




KÖZÖSSÉG