április 19.
Emma

TV2 Play MŰSORÚJSÁG SZÓRAKOZÁS INFÓPULT KARRIER TV2 AKADÉMIA ÉRTÉKESÍTÉS JELENTKEZZ! RÓLUNK ABOUT US ÜBER UNS
TESZTAUTÓ
Teszt: Peugeot 3008 2.0 HDI GT

MI JÁRHATOTT A PEUGEOT-SOK FEJÉBEN…?
Például ez: rá kell hajtanunk a szabadidőautókra! A régi 3008-at és 5008-at felejtsük el, legyen most mindkettő sokkal vagányabb, és csináljunk belőlük SUV-t. Ezt a három varázsbetűt pedig a típusjelzésbe is írjuk bele, legalábbis a reklámszpotokban. De a számozásukat tartsuk meg, így is elég nagy káosz lett a fejekben, amikor behoztuk az ezreseket, azt ne csináljuk még egyszer!

hirdetés
FORRÁS: Bancsi Gábor
A galéria megnyitása > [43 kép]

MI LETT BELŐLE?
Bíztunk benne, hogy mindkét modell bejön majd, de azt nem gondoltuk, hogy Év Autója lesz valamelyikből. A 3008 az lett. 2014-ben is egy Peugeot-é volt a nívós elismerés, akkor a 308 hozta el a serleget.

A SZOMSZÉD MONDTA
Ez az Év Autója 2017-ben, ugye? • Stimmel.
És ez már jobb, mint a régi Peugeot-k, amikkel mindig csak a baj volt? • Jobb. Sokkal. De ez már így van egy jó pár éve.

A galéria megnyitása > [43 kép]

ÖRÜLÜNK?
Ez a csúcskivitel (GT), úgyhogy örülünk. Van minek. Elől egy 180 lovas dízelmotor dolgozik kereken 400 Nm nyomatékkal, mögötte nem kiemelkedő tudású, de korrekt, hatfokozatú automataváltó, az opciós listán pedig minden beikszelve – például a masszírozós ülések és a nyitható panorámatető.
Odabent futurisztikus interiőr fogad. Az utolsó részletekig gondosan odafigyeltek a dizájnra és a felhasznált anyagok minőségére is, akárcsak az összeszerelésre. Ilyen manapság egy Peugeot modell, amire büszke a márka. Lehet is.

A galéria megnyitása > [43 kép]

ENNEK NEM ÖRÜLÜNK
A feleslegesen széles középkonzolnak. Értem, hogy ez így néz ki igazán ütősen, főleg a rajta fekvő gombsorral, de elég sok helyet vesz el. Elsősorban nem a vezetőtől, hanem a jobb egyen ülőtől.
Az aprócska, alul-felül lapított kormány alapvetően jó, de szokni kell. Nekem pont megvolt az a beállítás, amivel még nem takart be a műszerfal kijelzőjébe – mert azt itt fölötte kell látnunk –, de ez testmagasságtól és alkattól függően simán alakulhat rosszul is.

A galéria megnyitása > [43 kép]

CSAK VÁROSI TEREPJÁRÓ?
Inkább csak az, igen. Összkerékhajtású változat egyelőre nincs (a hibrid majd az lesz), de ettől eltekintve sem ad sok okot arra, hogy letérjünk vele az aszfaltról. Én azért kipróbáltam. Enyhén ázott földúton (ha nem agyagos) közepes óvatossággal lehet vele csapatni. Ennél többet nem várunk az efféléktől. Padkajárást, útszéli gödörbe parkolást viszont igen, és arra jó is. Mert nem annyira peresek azok a gumik, amennyire ránézésre érezzük, csak megtévesztőek a 19 colos felnik.

A galéria megnyitása > [43 kép]

TANKOLTAM, KISZÁMOLTAM
Nagyon jól fogyaszt, kétliteres dízeltől szép eredmény a 7,2 liter, amit szinte csak városban – kisebb részben terepen – gurítottunk össze. Országúton 5, autópályán 6,5-7 litert kér, ha normálisan vezetünk. Ez hibátlan.

KÉT GYEREKÜLÉST BELE!
Simán! Hátul széles és nem túldomborított az ülőlap, hasonlóképpen a támla is. Külön plusz pont jár azért, hogy szélesebb gyerekülések sem fedik az övcsatok fogadó aljzatait. Talán furcsa, de nincs ez mindenhol így.

A galéria megnyitása > [43 kép]

ÜLJÜNK BE ÖTEN!
Elég jól elfér a középső utas hátul, van ennél rosszabb a kompakt SUV-ok között. Nem ül púpon, a padló szinte sík, így nem kell egy vaskos kardánalagutat a lábai közé vennie. Csak a hátsó levegőbeömlők fújnak pont oda... De legalább vannak, ez se mindenhol evidencia.

PAKOLJUNK!
Csak bátran, van hely bőven, 520 literes üreg várja a poggyászokat abban a méretes tomporában. A padló magassága állítható, hogy ledöntött hátsó támlákkal egybefüggő, zökkenőmentes felületet kapjunk. Akár egy egész jó fekvő felületet, hogy ne kelljen sátrat verni (meg bontani) a kempingben – ~175 centiig ez OK. Egyébként az anyósülés támlája is teljesen előredönthető.

A galéria megnyitása > [43 kép]

A GYEREKEK MONDTÁK
Miért ilyen pici a hátsó index? Alig lehet észrevenni.
Mert így találta jónak a formatervező, a főnök pedig megengedte neki. Valóban túl kicsi, én is túlzásnak érzem.

EZZEL A MOTORRAL?
Ha van rá pénz, akkor igen. De a 150 lovas változat, sőt, még a 120 lovas 1,6 HDi is jó lehet. Benzinesből a 165 lóerős 1,6-os turbó alá nem mennék.

A galéria megnyitása > [43 kép]

AZ ÁRA
A tesztautóé elég durva, 13,3 millió forint. A beugró kevesebb, mint feleennyi, 5,9 millió (1,2-es turbó, amit ide nem ajánlanék jó szívvel). Az optimum valahol 8-9 millió között lehet, korrekt felszereltséggel, 1,6-os dízellel, vagy ugyanekkora turbós, 165 lovas benzinessel.

EZZEL MENJEK CSAJOZNI?
Simán! Egy ilyen jó kiállású eszjúvível nem nyúlhatsz mellé, biztos menő leszel.

AKAR VEZETNI?
Akar, de én nem akarom. Amúgy egész jól felkészítették rá (sávtartó, holttérfigyelő, parkolórobot, adaptív tempomat, táblafelismerő, 360 fokos kamera).

A galéria megnyitása > [43 kép]

KI TUD MÉG ILYET?
Nagyon sokan, a kompakt SUV-k szegmense az egyik legtermékenyebb terület manapság. VW Tiguan, Kia Sportage, Nissan Qashqai, Renault Kadjar, hogy csak a legnépszerűbbeket említsük. Az árak motortól, váltótól, felszereltségtől függően természetesen máshol is nagy skálán szóródnak, akárcsak a Peugeot 3008 esetében. A kivitelezés színvonala több konkurens esetében is elmarad a 3008-étól, viszont sokuk kínál összkerékhajtást, míg itt ilyen nincs. Majd ha lesz, akkor is csak a hibrid változatnál.

teszt és fotó: Bancsi Gábor


árak, felszereltség, műszaki adatok

2017. november 24. 17:53




KÖZÖSSÉG