március 30.
Zalán

Belépés


MŰSORAINK VIDEÓK TELJES FILMEK TELJES ADÁSOK MŰSORÚJSÁG SZÓRAKOZÁS TV2 INFÓ
TESZTAUTÓ
Teszt: Renault Megane Grandtour 1.5 dCi
Erős alap

Mindig kíváncsi vagyok, hogy az autóreklámokban szereplő indulóárért mit adnak. Hogy konkrétan milyen lehet egy alapfelszereltségű modell. Nem az a 18 colos, alufelnis, enyhén ültetett, sport lökhárítós, fóliázott, napfénytetős kivitel, amivel a kreatívban szédítenek. Hanem az, amelyiknek az árát kiírják. Mert a kettő nem ugyanaz. Nagyon nem.
És nem csak a reklámokban, hanem a tesztautók között is ritka az alapkivitel, a legtöbb márka valahogy nem szereti ezeket mutogatni. A alapárat persze annál inkább, pláne bevezető kedvezménnyel csökkentve. Na persze, ha nem jó az az alapmodell… Vagy jó, csak nagyon nem úgy néz ki, ahogy illenék… Ha egyébként nem is szoktak olyat eladni…, vagy ha néha mégis, akkor keretbe foglalják a nevét a vevőnek, aki verés és egyéb kényszerítés nélkül ilyet vett… Ha nem bízhatnak abban, hogy a tesztautós pályafutás befejezte után túl is tudnak adni rajta, normális áron….

FORRÁS: Bancsi Gábor
A galéria megnyitása > [26 kép]

Akkor tényleg ne köpjék arcon magukat azzal, hogy odadobják a kritikusoknak, akik jót mulatnak rajta, aztán meg évekig szolgál a céges flottában, mert kicsit használtan, nagyon diszkontáron sem kell senkinek. Ilyen alapmodellel én se égetném magamat az importőr helyében. Ellenben egy olyan alapkivitelt, amit nem kell szégyellni, ami tényleg büszkén vállalható, azt miért ne mutatnák meg közelebbről?! Innen látszik, hogy ki az, aki komolyan gondolja az alapárat és az alapmodellt. Aki meg meri mutatni, ide meri adni, hogy mondjuk el, mutassuk meg, milyennek találtuk.

A galéria megnyitása > [26 kép]

A Renault Megane ilyen. Tessék, itt van a képeken egy alapfelszereltségű példány. Isten bizony, csak a ködlámpát és a teljes értékű pótkereket rendelték hozzá feláras tételként. Összesen 60 ezerért, azt meg nehogy már ne lehessen belealkudni. Sőt, még többet is…, szóval nyugodtan tekintsük csak alapárasnak! A fényezés is sima fehér, és mint látható, acélfelni van alatta (egyébként 16 colos), dísztárcsával. Mert ez van alapból, de jól néz ki így is! Nyilvánvalóan szebben mutatna egy 17-es vagy 18-as alufelnin és valami metálfénnyel. A nagy felninek és a szélesebb abroncsnak azonban a hétköznapi használatban semmi haszna nincs, sőt, igazából csak rosszabb tőlük az élet. A menetkomfort, a futómű élettartama, a gumizás költsége… 15 fölött 1 colonként is csúnyán emelkedik egy garnitúra abroncs ára. Ja, hogy nagyobb keréken és szélesebb gumikkal jobb a tapadás? Persze, jó aszfalton abszolút igaz. Csak hol a jó aszfalt? Mellesleg, a fogyasztás rosszabb a nagy papucsokon...

A galéria megnyitása > [26 kép]

Az utastér ezzel a kárpitozással is igényesnek mondható, egyedül a kormányról hiányoltam egy kicsit a bőrborítást. Vastagítás ezen is van az optimális fogási pontokon, és anyagán nem izzad sokkal jobban a tenyér, mint a bőrön. Persze a 90 lovas 1,5 dCi nem is húz annyira, hogy verejtékező kezekkel kelljen markolni a kormányt, de nem is érezni lustának. Annyira nem, amennyire a gyorsulási adat mutatja, mert a 14,1 másodperces 100-as sprintidő elég lehangoló. Korán ébredő nyomatéka okán azonban egészen kellemesnek érezzük a leggyengébbre hangolt 1,5-ös dízelt. Még szorosabb barátságot köt vele az ember a benzinkúton tett első látogatás után, ahol ritka vendégek leszünk az autóval. Nem kell gyakrabban menni, mint 800 kilométerenként. Nálam többnyire városi forgalomban autózva kért 5,1 litert százon, de időknént kigurulva a lakott területről, bemegy az átlag 5 alá is. Aki pedig sokat utazik országúton (tehát nem autópályán), annak nem lehetetlen a 4 liter sem. Egyébként sztrádán sem válik iszákossá, normálisan vezetve ott is 6 liter alatt marad az étvágya.

A galéria megnyitása > [26 kép]

A helykínálat elől és hátul is kifogástalan, az anyagok és az összeszerelés minősége jobb, mint a márkánál valaha. A középkonzol kialakításán sajnos erősen érezni, hogy ide valami mást terveztek. Igen, alapvetően a magasabb felszereltségű kivitelek méretes álló érintőképernyője miatt ilyen az elrendezése, és ha az nincs, akkor egy kicsit nehéz ízlésesen kitölteni azt a nagy felületet.
Az ülések kényelmesek és megfelelő oldaltámaszt adnak, a rugózási komfort tökéletes, persze ebben nagy szerepe van annak is, hogy ezen a tesztautón – szinte kivételes módon – normális méretű, tehát nem túl peres gumik vannak. Persze, hiszen alapfelszereltségű.
A csomagtér 521 literes befogadóképessége a kompakt kombik viszonylatában átlagosnak mondható, bár ez az adat defektjavító készlettel értendő, egy teljes értékű pótkerékkel – ami tesztautónkban is volt – valamivel kisebb raktér marad. A padló szintje állítható, felső helyzetben egy síkba kerül a ledöntött üléstámlákkal. Oldalt, a kerékdobok mögött szeparált rekeszek várják a kisebb holmikat, illetve a padló alatt is elfér néhány lapos cucc. Két oldalt van egy-egy akasztó, valamint egy 12 voltos csatlakozó is. A csomagtérroló fix sínen siklik, így behúzáskor nem kell ügyeskedni a széleinek beillesztésével, valamint az az előnye is megvan ennek a megoldásnak, hogy így csak a végét kell megpöccinteni, és magától visszahúzódik a tokjába.

A galéria megnyitása > [26 kép]

Nézzük a felszereltséget, elvégre egy alapmodellről van szó, és azt mondtam, hogy egy nagyon jó alapmodellről. Igen, a Mégane kombi nem csak az eddig érintett tulajdonságai miatt jó, hanem az alapcsomagja is elég erős. Ezt most úgy hívják, hogy Life, és van egy olyan érdekessége, hogy mindössze három tétel rendelhető hozzá pluszban, tehát a testreszabhatóság a fényezésen kívül gyakorlatilag nincs. Mint említettem, a rendelhetőkből kettőt, a ködlámpát (35 ezer Ft) és a teljes értékű pótkereket (25 ezer Ft) tesztautónkhoz is kérték, a metálfény lenne a harmadik, ami nekünk nem volt.
A Life csomag tartalmaz jó pár olyan cuccot, amit nem szoktak az alapmodellekhez kínálni. Tempomat, Bluetooth, USB csatlakozó, keréknyomás ellenőrző rendszer, visszagurulás-gátló, LED nappali menetfény és irányjelző a tükrökben, valamint start-stop rendszer, hogy a legkellemesebb meglepetésekkel kezdjem. De van még sok minden, például menetstabilizáló elektronika, magasságban állítható vezetőülés, mélységében is állítható kormány, rajta gombokkal, fedélzeti számítógép, légzsákok elől és oldalt, valamint függönylégzsák. Hát, fapadosnak nem mondanám.

A galéria megnyitása > [26 kép]

Lássuk, mi az, ami nincs, és egy kicsit többért már lehetne. A digitális és automata klíma (itt manuális van, „auto” funkció nélkül), hátul csak tekerős ablakemelő van (az elsők viszont nem csak elektromosak, hanem le és fel is egy pöccintésre végigmennek), nincs parkolóradar, se kamera és vezetéssegédek sem. Furcsa mód nem is ezek hiányoztak, hanem Renault Megane-ról lévén szó az a legszokatlanabb, hogy nincs kártyakulcs, amit ugyebár nem kell használni se a központi zárhoz, se az indításhoz, mert az gombnyomásra történik. Itt a hagyományos kulcs van, és használni is kell, amiben nincs semmi különös, csak most láttam először ilyet Megane tesztautónál.

A galéria megnyitása > [26 kép]

A nálunk járt 1,5 dCi az egyik motor, amivel társítható a Life csomag, a másik pedig az 1,6-os, 114 lovas szívó benzines. Az félmillióval olcsóbb, mint a dízel, jobban gyorsul, szebb a hangja, finomabban jár, viszont többet eszik. Becslésem szerint annyival, hogy a dízel ártöbblete nagyjából 40-60 ezer kilométer után térül meg. Az 1,6-os benzines ára 5 millió, a 90 lovas 1,5 dCi-é pedig 5,5 millió a Life csomaggal. Árban kettejük között van eggyel magasabb felszereltségi szinten az 1,2-es turbó benzines 100 lovas változatban (5,4 m), és persze felfelé még sok-sok változat. Az ötajtós (Berline) kivitel belépője 200 ezerrel olcsóbb, akárcsak a legfrissebben debütált GrandCoupé, illetve az 1,6-os szívó benzines esetében ő 400 ezerrel kerül kevesebbe. De a kombi esetében sem kérdés, hogy ár-érták arányban nem találni párját az alapfelszereltségű modellnek, hiszen azonos tudású dízelmotorral nagyjából egymillióval drágábban kaphatunk kombi Peugeot 308-ast, Toyota Aurist, Kia cee’det és Golf Variantot, a Skoda Octavia Combi pedig már 7 milliónál indul, igaz, ott 115 lovas a leggyengébb dízel.

teszt és fotó: Bancsi Gábor

árak, felszereltség, műszaki adatok


2017. február 16. 15:14

Címkék: autó   tesztautó   teszt   dízel   francia   renault   családi_autó




SZAVAZZ!

Szerinted mi kell ahhoz, hogy valaki Ninja Warrior Hungary legyen?

A
fizikai erő, edzettség
B
elszántság, akaraterő
C
hit abban, hogy nincs legyőzhetetlen akadály
KÖZÖSSÉG
          



MŰSORÚJSÁG