április 16.
Csongor

TV2 Play MŰSORÚJSÁG SZÓRAKOZÁS INFÓPULT KARRIER TV2 AKADÉMIA ÉRTÉKESÍTÉS JELENTKEZZ! RÓLUNK ABOUT US ÜBER UNS
TESZTAUTÓ
Teszt: Ford Focus ST Kombi 2.0 TDCi ST3
Ez is ST

Dízel is, kombi is, de ST! Spoilerekkel, kacérkodó kipufogóval, nagy felnikkel, feltűnő fényezéssel, Recaro sportülésekkel. A műszerfal tetején turbónyomás-, olajnyomás- és olajhőmérséklet-mérővel, ahogy egy belevaló sportos kivitelnél illik. Ütős! Plusz egy méretes tompor és hozzá sornégyes kerepelés… Érdekes. Persze pontosan tudják a Fordnál is, hogy nem ez az eredeti élményautó-recept. Készül náluk például ötliteres Mustang is, na meg természetesen az ST-ből is van benzines, sőt, egy lépéssel feljebb ott az RS is, 350 lóerővel, összkerékkel és 5 másodperc alatti gyorsulással.

hirdetés
FORRÁS: Bancsi Gábor
A galéria megnyitása > [30 kép]

Na, ez a sárga kombi más világ. Erő ebben is van bőven, csak kevesebb és egy kicsit másképp jön elő. Pont úgy, ahogy a többi kétezres dízelből szokott. Mert pont olyan a motorja, mint sok más kétliteres dízel. A sima (nem ST) Focusba is szerelik ezt a motort, ott 150 lóerőt teljesít, és a Mondeóban is fellelhető, arrafelé 180 lovasra állították be, valamint dupla turbóval 210 lóerőre pumpálták a teljesítményét. Itt 185-öt tud, amit 2000-es fordulattól 400 Nm-es forgatónyomatékkal támogat meg. Jól megy, ahhoz nem férhet kétség, de senki ne várjon tőle a benzines ST-hez hasonló menetteljesítményeket. 8,3 másodperc alatt sprintel 100-ra, és 217 km/h a vége. Ez is nyilvánvalóan több, mint elég, és van annyira ütős, hogy elégedett mosolyt csaljon a vezető arcára.
Csak itt nem lehet ajtóstul rontani a házba, a sprintelgetéssel illik megvárni, míg bemelegszik a TDCI. Az pedig nem megy olyan gyorsan, mint egy benzinesnél, igen hosszú ideig kell ébresztgetni az olajhőmérséklet-mérő mutatóját. Hát igen, ilyen a dízelmotor. A hangja viszont szerencsére csak kintről dízeles, mert odabent ügyesen leplezi a TDCI-séget egy hanggenerátor.

FORRÁS: Bancsi Gábor
A galéria megnyitása > [30 kép]

Végeredményben tehát jól húz, belülről jó a hangja, a fogyasztása pedig kívülről és belülről is nagyon jó. Városban 7 liter, országúton 5, autópályán pedig a valahol a kettő között félúton. Már ha átlagos közlekedési eszközként használjuk. De egy sárga ST esetében erre kevésbé lehet számítani, mint mondjuk egy flottás 1.6 TDCI Focusnál, hiszen ez az autó valamennyire az élményről szól ugyebár. Márpedig ha megszenvedjük a kemény futóművet, adjuk is meg magunknak cserébe az örömet. Jó hír azonban, hogy az örömködéstől sem növekszik meg számottevően a kétezres dízel étvágya, a fenti számokhoz kb. egy litert kell hozzáírni a virgoncabb sofőröknek. Nálam 7,1 liter lett az átlag – és én a virgoncabb félék közé tartozom.

FORRÁS: Bancsi Gábor
A galéria megnyitása > [30 kép]

A futómű pedig persze, hogy kemény, hiszen ez itt egy ST. Ha néhány dologban nem is, ebben ízig-vérig ST. Akkor is, ha kombi, és akkor is, ha családi autó. Mert valóban az, egy olyan családé, ahol apuka az átlagosnál egy kicsit jobban szeret vezetni. És ha épp egyedül utazik, akkor alkalomadtán jöhet egy kis élményautózás, amelyhez nem csak erő van a talpa alatt, hanem egy elképesztően stabil futómű is. 19 colos felnikkel és nagyon peres gumikkal, nélkülük nem is lenne sportos a sportos futómű. És nem nézne ki ilyen szívdöglesztően a kombi ST, meg nem is vezetnék meg annyira a nyomvályúk, mint amennyire megvezetik.
Az alul lapított kormány nagyon pontos és közvetlen, nincs teljesen két fordulat a két szélső állás között. Mindemellett remek fogás esik rajta, és természetesen bőrbevonatú. Öröm vele irányítani az autót. Ha az ST3 felszereltséget választjuk (a másik az ST2), akkor Recaro sportüléseket is kapunk, bőrkárpitozással, kifogástalan oldaltartással, és - talán meglepő módon - tökéletes kényelemmel. Hátul is sportülés van, ami a két szélső, átlagos termetű utasnak szintén komfortos utazást és jó tartást biztosít, a középsőnek viszont nem, sőt, neki itt még fejtámla sem jut.

FORRÁS: Bancsi Gábor
A galéria megnyitása > [30 kép]

A helykínálat sajnos csak átlagosnak mondható, és a 476 literes csomagtartó sem tartozik a kompakt kombik élmezőnyébe. Alakja viszont jó pakolhatóságot biztosít, igényes a kárpitozása, üléslehajtással sík a padlója, amit szükség esetén praktikusan kihajtható, kivehető és könnyen tisztítható szőnyeg véd a koszolódástól. Ennek van egy olyan része is, amit a hátsó lökhárítóra lehet kilógatni, amely a fényezést és a nadrágunkat egyaránt védi (utóbbit a koszolódástól). Van még egy apró fényezésvédő kunszt, mégpedig az ajtóéleknél, amelyekre kinyitáskor gumis burkolat mászik magától. Nem elektronika mozgatja, hanem mechanikus a dolog. Vicces és egyben nagyon praktikus megoldást, de nem tűnik örökéletűnek a mozgató szerkezet.

FORRÁS: Bancsi Gábor
A galéria megnyitása > [30 kép]

A sportos gumiknak nagy a gördülési zaja, és ebből az utastérbe is elég sok bejut, autópályán már egy kicsit zavaró is. A motorhang szerencsére nem, mert 130-nál mindössze 2200 a fordulat. A menetzaj okozta kellemetlenségen könnyen enyhíthetünk zenével, mert az audiorendszer egyértelműen szebben szól a kategóriában megszokottnál. A kézi váltó viszont csak átlagos, nincs vele baj, de ha élményautózásról van szó, akkor a Mazda és a Honda jobb manuális egységekkel várja a váltogatás szerelmeseit.
Nos, ilyen a dízel Focus ST kombi változatban. Egy dögös családi autó, amely komfortban követel egy apró kompromisszumot, cserébe az átlagosnál több élményt ad a vezetőnek – na meg extra feltűnést, különösen a Tangerine Scream fantázianévre hallgató sárga fényezéssel. És mindezt kitűnő fogyasztással, 8,3 millió forintos alapárért. A magasabb (ST3) felszereltséggel 8,9 millióra emelkedik az ár, tesztautónk opciós tételeivel pedig 10,5 millióra rúg a végösszeg. Automataváltóval további félmillióval lehet terhelni a számlát, de azt gondolom, hogy a sportos karakterhez ez nem hiányzik. A 250 lovas benzines annál inkább, ami 360 ezer forinttal kerül többe, mint a dízel. Nem tudnék ellenállni. Mármint a benzinesnek.

árak, felszereltség

adatok

2016. június 18. 10:12




KÖZÖSSÉG