március 29.
Auguszta

TV2 Play MŰSORÚJSÁG SZÓRAKOZÁS INFÓPULT KARRIER TV2 AKADÉMIA ÉRTÉKESÍTÉS JELENTKEZZ! RÓLUNK ABOUT US ÜBER UNS
TESZTAUTÓ
Teszt: DS 5 Blue HDi 180 aut.
Új arc, új modell?

„- Ez nem Citroen?
- Nem. Illetve már nem. Az volt, csak időközben DS lett belőle. De ettől még létezik Citroen is…”  - é
s innen még sokáig folytatódhat a beszélgetés. Hogy kivel? Kollégákkal, ismerősökkel, rokonokkal, érdeklődő járókelőkkel, parkoló-szomszédokkal. Merthogy sokaknak izgatja a fantáziáját az autó elején és hátulján díszelgő embléma, és többen felfedezni vélik az autóban egy Cirtroen vonalait is. Na még szép, hiszen a hűtőmaszktól és a lámpatestektől eltekintve ez az autó ugyanúgy néz ki, mint a Citroen DS5, de érezhetően nagyobb iránta az érdeklődés, amióta nincs ott az elején a jól ismert embléma, illetve a hátulján a Citroen felirat.

KÉPGALÉRIA

Hogy világos legyen: ez a modell nemrég még Citroen DS5 néven futott, és hatéves pályafutást tudhat maga mögött. Aztán a Citroen élesítette az idei évre tervezett márkastratégiáját, illetve azt az ügyes kis átszervezést, amelynek eredményeként a DS modellsorozat önálló márkaként folytatja tovább karrierjét. Az történt ugyanis, hogy az eddigi Citroen DS3, DS4 és DS5 eldobta a Citroen családnevet, és lett belőlük DS 3, DS 4 illetve DS 5.

IMG_5313 (Custom).JPG

Tehát most már így, a számok előtt „szóközzel”, mert ezentúl a „DS” márkanévként funkcionál, típusjelzés gyanánt pedig az eddig is használt egyjegyű számok szolgálnak. A modellpalettán jelenleg van 3-as, 4-es és 5-ös DS. Ezek közül a DS 4 és a DS 5 már az új arcát is megkapta, a DS 3 illetve a DS 3 Cabrio hűtőrácsán azonban továbbra is a Citroen embléma trónol, és a hátulján is ott a Citroen felirat.

IMG_5311 (Custom).JPG

Visszatérve DS 5-ös tesztautónkhoz: DS embléma van a kormány közepén is, amely még mindig enyhén túlméretezett, és megtartotta a túlérzékeny görgőkapcsolókat is. De nem csak ez, hanem az egész utastér is töviről hegyire ugyanolyan, mint a Citroen DS5-é, és a hajtáslánc sem hoz újat. Legalábbis a DS, mint önálló márka érkezésével nem, hiszen a PSA már tavaly, a DS kiemelése előtt bevetette BlueHDI néven futó dízeljeit. Az adBlue adalékos, Euro6-os motorok 1,6-os illetve kétliteres lökettérfogattal érhetőek el, de mindkét erőforrás szerepelt már a Citroen DS5 palettájá, és most megtalálható az új DS 5 kínálatában is. A nagyobbikból létezik 150 illetve 180 lovas kivitel is, tesztautónkat az erősebbik hajtotta, amely hatfokozatú automataváltón jutatta el tekintélyes nyomatékát az első kerekekre.

IMG_5307 (Custom).JPG

A maximumérték 400 Nm 2000-en, de általánosságban, kisebb gázállásoknál is elmondható róla, hogy jó erőben van. Az „EAT6” néven futó automataváltó nagyjából a BlueHDI motorokkal együtt debütált, okosan teszi a dolgát, jól használja a dízel nyomatékát, viszonylag gyorsan és simán kapcsol. A fokozatkiosztás teljesen jó, hatodikban 130-nál 2000 a fordulat. Autópályán 6,5-7 literes fogyasztással érdemes számolni, városban egy literrel többet kér, nyugis országúti andalgásnál pedig beéri 5 literrel is a legerősebb dízellel szerelt DS 5.

IMG_5335 (Custom).JPG

A DS 5 tehát teljesen új modellnek tűnik, mégsem az, hanem egy 2009-ben útjára indított, és időközben ráncfelvarrott Citroen átmárkázott mása. A motor illetve a váltó friss és nagyon jó is (ahogy arról már volt szó), van head up display, masszírozós ülés és esőérzékelő. Továbbá LED modulokkal kombinált adaptív Xenon fényszórók, LED-es ködlámpák és futófényszerűen felvillanó LED-es irányjelzők, de az asszisztens rendszerek terén tapasztalható hiányosságok árulkodnak a modell koráról.

IMG_5319 (Custom).JPG

Mert napjaink 10 milliós autóvásárlója többhez szokott, mint a holttér-figyelő, a sávelhagyásra figyelmeztető és az automata távolsági fény. Ez sem rossz így, de "asszisztenciából" akkor érdemelne jelest az autó, ha például a sávfigyelő nem csak figyelmeztetne, hanem benn is tartana a sávban, de manapság már ráfutásgátlót is „szokás” adni, és a tempomatnak is illik adaptívnak lenni. Sőt, nem csak távolságot tartani, hanem automataváltó esetén állóra fékezni és dugó-asszisztenskedni is. Apropó, automataváltó: jól jönne egy auto-hold funkció, és a kormány mögötti váltófüleket is megszoktuk már, itt ezek sincsenek. Meg táblafelismerő, éberségfigyelő, keresztirányú forgalomra figyelmeztető asszisztens és parkolóautomatika sincs.

IMG_5341 (Custom).JPG

Igen, tetszik vagy sem, ennyire el van kényeztetve napjaink újautó-vásárlója, és ezek a cuccok ma már nem is számítanak kiváltságos extráknak. Elég gyorsan szivárognak be az ennél jóval olcsóbb kategóriákba is, némelyik kompakt már egész komoly arzenállal megy harcba, ez pedig evidenssé teszi ezek meglétét egy DS 5 kaliberű autó esetében, főleg ha az az újdonság erejével szeretne hatni. És feltételezem, hogy szeretne, mivel a DS konkrétan új autómárkaként lép fel a piacon, ráadásul pont ez a modell a zászlóshajója. Ez pedig így némi csalódást okozhat azoknak, akik az ismeretlen megismerését övező őszinte kíváncsisággal és várakozással fordulnak az új márka felé.

IMG_5336 (Custom).JPG

Pedig a DS 5 alapvetően jó autó. Nagyon kényelmes, lenyűgöző és egyedi a megjelenése, nem csak kívül, hanem az utastérben is. A részletekről már írtunk korábbi Citroen DS5 tesztünkben, amit tényleg csak ismételni tudnék, amikor a DS 5 belsejéről, vezetéséről és különleges megoldásairól szólnék. Az egyetlen különbség a múltkori Citroen DS5-höz képest, hogy ebben a kocsiban nem volt az a feláras DENON hifi, amely ott annyira lenyűgözött.

IMG_5340 (Custom).JPG

Pedig DS 5 vásárlóként semmiképpen nem mondanék le erről, még akkor sem, ha a rendszer mélynyomója elvesz némi teret az eredetileg 468 literes csomagtérből, és 170 ezer forintos felárat is jelent. Érdemes tudni, hogy ez utóbbi nem rendelhető a Hybrid 4x4 kivitelhez, amely egyébként a DS modellsorozat kiválással került vissza a kínálatba, de korábbi tesztünk alapján inkább az itt próbált 180 lovas BlueHDI-t javaslom helyette.

IMG_5329 (Custom).JPG

Így 11,5 millió (dízel-hibrid) helyett 9,7 millió a DS 5 alapára, de ebben már benne van az automataváltó is, amely egyébként mindenképpen együtt jár a legerősebb dízelmotorral. Fontos változás, hogy az új árlistán már nincsenek feltüntetve felszereltségi csomagok, hanem minden motor-váltó variánshoz van egy alapár, és egyesével, külön-külön válogathatjuk ki a kínálatból, hogy milyen extrákat szeretnénk. Akárcsak az igazi nagy prémiumautóknál, és ahogy azoknál, most már itt is igen nagy árat kell fizetni az egyedi testreszabhatóságért. Az étlapon sorakozó izgalmas tételek mellett nem ritkán 4-500 ezer forint szerepel, de akadnak egymilliónál drágább opciók is.

teszt és fotó: Bancsi Gábor

árak, felszreltség

műszaki adatok

2015. december 10. 10:03




KÖZÖSSÉG