március 29.
Auguszta

TV2 Play MŰSORÚJSÁG SZÓRAKOZÁS INFÓPULT KARRIER TV2 AKADÉMIA ÉRTÉKESÍTÉS JELENTKEZZ! RÓLUNK ABOUT US ÜBER UNS
TESZTAUTÓ
Menő SUV 5 liter alatt?
Honda CR-V 1.6 i-DTEC teszt

Az új CR-V-t próbáltuk már kétliteres benzinessel és 2,2-es dízellel is, mindkettőt összkerékhajtással. A tesztek után igazolódott az a feltevésünk, amivel kapcsolatban nem is volt kételyünk: a Honda SUV-jéhez gázolajos erőforrás kell, főleg ha összkerekes változatról van szó. Csak így számíthatunk színvonalas fogyasztásra és lendületre, mert nem túlzás azt mondani, hogy egy kétezres benzinestől manapság nem érdemes elviselni a tízliteres étvágyat. Az automata nyomatékelosztású négykerék hajtás előnyeiről lemondva persze gazdaságosabban üzemel egy benzines CR-V is, de ha valaki megelégszik az elsőkerék-hajtással, és nem utasítja el zsigerből a dízelmotort, akkor van egy sokkal kézenfekvőbb módja a spórolásnak.

KÉPGALÉRIA

A CR-V ugyanis a nagy dízel mellé megkapta a tavaly bemutatott 1,6-os i-DTEC-et is, és hogy ne legyen veszekedés családon belül, a nagyot csak összkerékkel, a kicsit pedig csak fronthajtással adják. A Civic-ben már próbáltunk az új kis-dízelt, és tisztelegtünk is tudása előtt, mert amit művelt, az nem volt semmi! Fogyasztása stabilan 5 liter alatti volt, ráadásul kifejezetten jól vitte az ufós Hondát.

Annyira jó erőben van az 1,6-os dízel, hogy még a Civic-nél 270 kilóval nehezebb CR-V-hez is elegendő a tudása, miközben étvágya is nagyon csekély marad. A méretes SUV kasztnija alatt is megelégszik nagyjából 5 literrel (tesztátlagunk pontosan 5,3 l/100 km), de sok országúti és elővárosi autózással eme bűvös lélektani határ alá is képes becsúszni a fogyasztási érték. Nálam 4,8 litert adott a főleg nyugis M0-s cirkálásból, némi városi közlekedésből és egy pár kilométernyi földúton álló menet. Még tisztán városi forgalomban is csak 1-2 deciliterrel lépte túl a 6 litert a CR-V 1.6 i-DTEC étvágya. Segítségemre volt a motort leállítgató start-stop automatika, a hűvös időjárás, így klímát nem kellett használnom (fűteni viszont kellett egy kicsit), és népes legénységgel sem terheltem az autót, mert ritkán volt társaságom a CR-V fedélzetén. Ha mégis, akkor kisgyermekeim tartottak velem, ők pedig még üléseikkel együtt sem nyomnak sokat a mérlegen.

Elég nehéz a CR-V magában is, illetve egy szál vezetővel a kormánya mögött, hiszen a tömege már így is átlépi az 1,6 tonnát. Ennek ellenére egész jól megy a kisebbik i-DTEC motorral is, amely 120 lóerős teljesítménnyel és 300 Nm-es nyomatékkal gondoskodik arról, hogy ne érezzük lomhának a magasépítésű Hondát. A 11,2 másodperces 100-as sprintidő sem tartozik a ciki kategóriába, és a 182 km/órás végsebesség is korrekt.

A motor nem csak a számok alapján rátermett a méretes kasztni mozgatására, hanem érzésre is elegendőnek tűnik. Ráadásul elindulásnál is van ereje, nem fulladozós akkor sem, amikor álló helyzetből kell kimozdítani a CR-V-t. Mindemellett kiemelkedően kulturált, csendes járású, és a start-stop rendszer is flottul működik, az újraindítások gyorsak és egészen rázkódásmentesek. Az erőátvitelről hatfokozatú kézi váltó gondoskodik, amely a márkától megszokott módon, kiemelkedő precizitással működik. A rövid kar nagyon jól kézre esik, a kormányhoz közel, magasan helyezték el. A fokozatkiosztás rendben van, így könnyű a motort a hasznos fordulatszám-zónában tartani, a hatodik sebesség pedig olyan hosszú, mint a kettő-kettes dízelé, így 130-nál nagyjából 2500-at forog a motor. A megengedett sebességi szinten autózva megúszhatjuk 5,5-6 literrel az autópályamenetet.
Az utastér ekkor is nagyon csendes, sem a dízel morajlása, sem a 18 colos és ballonos gumik surrogása nem tolakodó. Ezeken a kerekeken és ilyen magasra emelt kasztnival nem csoda, hogy nagyon jó a rugózási komfort még földúton csapatva is, az viszont sokkal meglepőbb, hogy mindemellett nem túl nagy az autó oldaldőlése kanyarban.

A helykínálat hatalmas, ez az egyik legtágasabb autó a kategóriájában, és ez nem csak az utastérre, hanem a csomagtartóra is igaz. A menetkomfortot, ergonómiát, vezethetőséget illetően ugyanaz érvényes, ami a korábban tesztelt 2,2-es dízelre, a felszereltség azonban ezúttal szegényesebb volt. Így nem csak azt tapasztalhattuk meg, hogy milyen elképesztően takarékos tud lenni a nagytestű CR-V, hanem azt is, hogy milyen a japán SUV egy kicsit foghíjas felszereltséggel.

Furcsa érzés egy ilyen mutatós autó vezetőülésében ülve műanyagkormányt markolászni, Bluetooth kihangosító nélkül telefonálni (pontosabban emiatt nem telefonálni), radar nélkül parkolni vagy navigáció nélkül utazni. A műszerfal tetején csücsülő kijelző mérete, grafikája és összességében a hangulata szintén nem hozza a ma megszokott színvonalat, arról nem beszélve, hogy körülményes a menüjében való barangolás (mellesleg ez a magasabb felszereltségű változatokban is ugyanilyen).


Az anyagminőség, a kényelem, a helykínálat, a praktikum, a kihasználhatóság terén természetesen így sem érheti kritika a CR-V-t, és egyáltalán nem nevezhető fapadosnak sem. Kétoldali automata klímával, ülésfűtéssel, tempomattal, kormányról vezérelhető audiorendszerrel, USB-csatlakozóval start-stop elektronikával, fényszórómosóval, LED-es menetfénnyel, visszagurulás-gátlós ESP-vel és a kulcsról is vezérelhető, négy elektromos ablakemelővel (melyből az első kettő automata) semmiképpen nem mondhatjuk szegényesnek az extrázottságot, de tény, hogy van puccosabb CR-V is a kínálatban. A kis-dízelhez például nem is rendelhetők a Honda aktív biztonságot szolgáló asszisztens rendszerei (távolságtartós tempomat, automatikus fékezés ráfutás észlelésekor, sávtartó).

Tesztautónk így, ahogy van 30 ezer híján 7 millió forint. Ez az ára a legtakarékosabb CR-V-nek a Comfort csomaggal, míg a másik, Lyfestile csomag egymillióval, és számos extrával több. Sok pénz ez egy autóért, de versenyképes árszint a hasonló méretű SUV-khez viszonyítva. Nem mellesleg, ha már úgyis csak az első kerék hajt, és az emelt kasztni ellenére kellemesen stabil a CR-V, akkor egészen hasonló konfiguráció ez az autó egy ötüléses egyterűhöz, tehát akár akként is jó szolgálatot tehet – 7 millióért.

teszt és fotó Bancsi Gábor

Műszaki adatok
Árlista, felszereltség

2014. május 25. 8:37




KÖZÖSSÉG